کسب و کار

گیفت کارت اپل چیست و به چه دردی میخورد؟

گیفت کارت یا کارت هدیه  نوعی کارت فیزیکی و غیرنقدی یا مجازی است که توسط بانک‌ها یا کمپانی‌ها صادر می‌شود. این کارت‌ها به عنوان جایگزین پول نقد برای خرید از کسب و کارهای آنلاین یا فروشگاه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر روی آنها یک مبلغ خاص نوشته شده و دارای یک کد می‌باشد.

از نظر ظاهری شباهت زیادی به کارت‌های اعتباری دارد اما تفاوت این دو در این است که مبلغ درون آن  قابل پس دادن یا انتقال آن به حساب دیگران نیست. همچنین این کارت‌ها به نام صادر نمی‌شوند و افراد به طور ناشناس می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین بخوانید

 

برخی از سایت‌ها یا فروشگاه‌ها این نوع کارت‌ها را برای افزایش فروش خود ارائه می‌دهند. این کارت‌ها برای هر کمپانی یا استور، نام مخصوص به خود را دارد و هر سایتی که آنها را ارائه می‌دهد فقط در همان سایت یا سایت‌هایی که زیرمجوعه آن هستند، قابل استفاده می‌باشد. این کارت‌ها به دلیل اینکه فاقد تاریخ انقضا می‌باشند، مناسب‌ترین گزینه برای هدیه دادن به عزیزانمان می‌باشند، خصوصاً افرادی که از سیستم عامل IOS استفاده می‌کنند، حتما از هدیه گرفتن یک گیفت کارت اپل بسیار خوشحال خواهند شد.

اما ممکن است این سوالات برای شما پیش بیاد که انواع این کارت‌ها کدامند؟ چه کاربرد‌هایی دارند؟ چگونه می‌شود آنها را تهیه کرد؟ در تهیه آن‌ها چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ ….

اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره این مدل از کارت‌ها داشته باشید یا قصد خرید آنها را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع گیفت کارت

این کارت‌ها بر اساس نوع استفاده به دو دسته تقسیم می‌شوند:

۱.کارت‌های پیش پرداخت بانکی

۲. کارت‌های پلتفرم‌های بازی

همچنین این کارت‌ها براساس موارد کاربردی که دارند به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

۱_ گوگل پلی(Googleplay)

گیفت کارت‌های گوگل پلی در دستگاه‌های اندرویدی قابل استفاده هستند. از این کارت به عنوان بزرگ‌ترین استور اندرویدی جهان یاد می‌شود. با خرید آنها می‌توان هر برنامه، بازی یا اپ‌های غیر رایگان را استفاده کرد. یا خریدهای درون برنامه‌ای انجام داد. این نمونه در حال حاضر تنها در آمریکا و انگلیس عرضه می‌شود و برای خرید آن باید آدرس جیمیل از آمریکا یا انگلیس داشته باشید.

۲_ گیفت کارت پلی استیشن پلاس و پلی استیشن مخصوص پلی ۳ و ۴ (play station)

کاربرد گیفت کارت پلی استیشن در دسترسی به بازی‌ها و قابلیت‌های استور سونی است. این مورد در آمریکا در دسترس است و به صورت  یک ماهه، سه ماهه و یک ساله عرضه می‌شود.

۳_ مایکروسافت (Microsoft)

این نمونه که در کشور‌های مختلف عرضه می‌شود؛ مخصوص کاربرانی است که از ویندوز فون استفاده می‌کنند و با این کارت می‌توانند حساب‌های خود را شارژ کرده و از اپ استور مایکروسافت خریدهای خود را انجام دهند. در ایران نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

۴_ گیفت کارت ایکس باکس (x box)

این نوع از کارت‌ها را باید از اپ استور‌های مایکروسافت تهیه کرد و با استفاده از آن شما می‌توانید انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها را از فروشگاه‌های ویندوز بگیرید و با شارژ حساب خود از نقشه ها، موسیقی، محتوای تلویزیونی و … موجود در فروشگاه‌های آنلاین مایکروسافت استفاده کنید.

۵_ گیفت کارت آمازون (amazon)

این نمونه مورد علاقه بسیاری از مترجمان و دانشجویان است، چراکه آمازون همانند یک کتابخانه بسیار بزرگ است که همه‌ی منابع در آن یافت می‌شود.

برای مثال با داشتن گیفت کارت آمازون دانشجویان می‌توانند کتب درسی خود را به راحتی تهیه کنند.

۶_ eBay

سایت eBay یک سایت فروشگاهی بزرگ است که میتوان با استفاده از گیفت کارت eBay و شارژ حساب خود از آن خرید کرد.

۷_ فیس بوک (Facebook)

این مورد در واقع واحد پول مجازی فیس بوک است و می‌توان آن را با پوند انگلیس، دلار آمریکا، یورو یا کرون دانمارک خریداری کرد. و فیس بوک با استفاده از آن هزینه‌های مالی تبلیغات خود را تامین می‌کند.

۸_ گیفت کارت استیم (steam)

استیم نامی آشنا برای گیمر‌ها است. شرکت valve یک شرکت آمریکایی و گسترش دهنده بازی‌های رایانه‌ای است. کارت هدیه استیم را می‌توان در تمام بازی‌ها و نرم افزار‌های استیم به عنوان کد برای فعال سازی استفاده کرد.

۹_ اسکایپ (skype)

اسکایپ اپلیکیشن رایگان برای تماس صوتی و تصویری و پیام متنی است اما اگر طرف مقابل شما این نرم‌افزار را نداشته باشد شما می‌توانید با کارت‌های اسکایپ و شارژ حساب خود با افرادی که این نرم‌افزار را ندارند تماس برقرار کنید و هزینه تماس را از این طریق پرداخت کنید.

۱۰_ والمارت (walmart)

باخرید گیفت کارت والمارت می‌توان از این شرکت که یک شرکت خرده فروشی آمریکایی است؛ خرید انجام داد. والمارت بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رتبه سوم بزرگترین شرکت‌ها را دارا است.

۱۱_ گیفت کارت اسپاتیفای (spotify)

با استفاده از این کارت می‌توان میلیونها موزیک، پادکست و موزیک ویدیوها را از همه هنرمندان دانلود کرد و تنها لازم است که توسط یک ایمیل یا اکانت، فیسبوک خود را در این سیستم ثبت نام کنید.

۱۲_ گیفت کارت اپل (itunes gift card)

این نوع از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین در دنیای امروز است و در اپ استور آیتونز، آی بوک استور و مک آپ استور قابل استفاده است. این نوع گیفت کارت بیشترین کاربرد را برای دستگاه‌های Apple دارد و دسترسی شما را به بهترین استور، یعنی استور آمریکا که دارای بهترین و بیشترین تنوع بازی‌ها، برنامه‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌ها و موزیک‌هاست، فراهم می‌نماید. در مقادیر ۱۰ دلاری، ۱۵ دلاری، ۲۵ دلاری، ۵۰ دلاری، ۱۰۰ دلاری و در برخی موارد در مقادیر بالاتر هم عرضه می‌شود. همچنین گیفت کارت اپل آمریکا پرطرفدارترین در سراسر دنیا به شمار می‌رود حتی مردم کشورهای انگلستان، کانادا، استرالیا و ایران هم ترجیح می‌‌دهند تا این کارت‌ها را از آمریکا خریداری کنند.

کارت‌‌های آمریکا هم در نوع فیزیکی و هم الکترونیکی توسط اپل عرضه می‌شوند. همچنین برای استفاده از آیتونز حتماً باید Apple ID آمریکایی داشته باشید.

نکاتی که در خرید باید به آن توجه کرد

۱. کارت‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.

۲. پیش از اینکه کارت را تهیه کنید، آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام از برچسب‌های محافظتی آن کنده نشده و پین کد پشت کارت خراشیده نشده باشد.

۳.  مراقب باشید که موارد دزدی یا گمشده را خریداری نکنید.

۴. هنگام خرید به قوانین و شرایط، مبلغ درج شده روی کارت و تاریخ انقضا آن توجه کنید‌.

۵. از فروشنده کارت رسید بخواهید و ان را در جای امن قرار دهید.

  1. از یک مکان معتبر خریداری نمایید تا از صحت کارت خریداری شده، مطمئن باشید و در عین حال یک خرید ایمن و راحت داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله با انواع مختلف گیفت کارت آشنا شدیم و هر کدام را بررسی نمودیم. همچنین از آنجایی که نام و تاریخ انقضا ندارند می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای هدیه دادن باشند. حتماً قبل از خرید به نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید و از مراکز معتبر خرید نمائید. موبوگیفت یکی از مراجع قانونی و معتبر تهیه انواع گیفت کارت می باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا