امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۷۹ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد/ پیش بینی تولید ۹ میلیون تنی

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه ۱۲ هزارمیلیارد تومان ازمطالبات گندمکاران هنوز پرداخت نشده، گفت:قرار بود مطالبات حداکثر طی مدت یک هفته تسویه شود اما روند آن بسیار طولانی شده است.

عطاء الله هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پرداخت مبلغ جزئی از مطالبات گندمکاران در هفته جاری، گفت: تا امروز ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۵۷ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که این رقم نسبت به کل خرید سال گذشته ۵۰۰ هزار تن رشد دارد.

همچنین بخوانید

وی اضافه کرد: در مجموع تاکنون ۴۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و ۱۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده و به عبارتی شرکت بازرگانی دولتی ایران هنوز پول حدود یک میلیون تن گندم خریداری شده از کشاورزان را پرداخت نکرده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران تصریح کرد: دولت باید توجه داشته باشد که به ازای هر کیلوگرم گندمی که کشاورزان به دلالان می‌فروشند و یا به عنوان خوراک دام مصرف می‌شود، میزان واردات افزایش می‌یابد.

هاشمی با انتقاد از روند پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: ما به این روند معترضیم چرا که قرار بود مطالبات حداکثر طی یک هفته تسویه شود اما در حال حاضر بین ۲۵ روز تا یکماه تأخیر در این زمینه مشاهده می‌شود.

وی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید میزان تولید و خرید گندم در سالجاری چه میزان باشد؟، افزود: پیش بینی ما این است که میزان تولید گندم بین ۸.۵ میلیون تا ۹ میلیون تن باشد.

هاشمی اضافه کرد: همچنین برآورد ما این است که حدود ۶ تا ۶.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی تاکید کرد که میزان خرید تضمینی گندم بستگی مستقیم به نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا