انرژی

اعتبارات برای تکمیل پروژه ایمن سازی رودخانه خوانسار تخصیص یابد

اعتبارات برای تکمیل پروژه ایمن سازی رودخانه خوانسار تخصیص یابد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت رودخانه خوانسار و به منظور پیشگیری از خسارات جانی و مالی خواستار تسریع در تکمیل پروژه ساماندهی و ایمن سازی این رودخانه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید مسعود خاتمی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: در طول ۷۰ سال گذشته سیلاب های ویرانگر دو بار خسارت جانی و مالی به مردم شهرستان خوانسار وارد کرده است. رودخانه مرکزی به طول ۱۳ کیلومتر در این شهرستان وجود دارد که به دلیل عدم ساماندهی خطر سیلاب و احتمال بروز خسارت به مردم در سطح شهر وجود دارد. 

وی در ادامه اظهار کرد: یک بار در سال ۶۶ سیل علاوه بر وارد کردن خسارت های مالی، جان ۳۰ نفر از مردم خوانسار را گرفت. به دنبال آن از سال ۶۸ پروژه ساماندهی رودخانه آغاز و مورد تاکید مدیران ملی و استانی قرار گرفت، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی بعد از ۳۰ سال این پروژه همچنان نیمه کاره مانده است. در دولت قبل مدیران ملی و استانی نیز بر تکمیل این پروژه تاکید داشتند اما به دلیل عدم هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم تخصیص داده نشد. باید هرچه سریع تر اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شود. 
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا