اقتصاد کلان

رتبه قابل توجه ایران در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، علی زاهدیان معاون مرکز آمار در مراسم تجلیل و تقدیر از دست اندرکاران سرشماری عمومی مسکن گفت: طراحی سرشماری نفوس و مسکن بیش از دو سال زمان برد و حدود ٢٠ کمیته طراحی و آزمایش را برعهده گرفته‌اند که در این میان ١٧٠ نفر در طراحی سرشماری نفوس و مسکن شرکت کرده‌اند.
وی در خصوص جایگاه ایران در سرشماری اینترنتی بیان کرد: ایران پس از کشورهای کانادا، استرالیا و کره جنوبی رتبه چهارم را در سرشماری در سطح جهان دارد.
معاون مرکز آمار در خصوص تحصیلات ماموریت سرشماری تصریح کرد: از نظر تحصیلات ١١ درصد سرشماران دارای مدرک دیپلم، ٨ درصد فوق دیپلم، ۶۴.٨ درصد لیسانس و ١۵ درصد دارای مدرک فوق لیسانس بوده‌اند.
زاهدیان اظهار کرد: در تمام کشورهای دنیا هزینه سرشماری بسیار بالا است به گونه‌ای که در افریقای جنوبی به ازای هر نفر٢ دلار، در امریکا ٣٣ دلار و در اروپا ٧.٨ به ازای هر نفر بوده است که این رقم در ایران بسیار کمتر است.
وی در توضیح رتبه ایران در سرشماری یاد آورشد: ایران با سهم ۴٧.۵ جایگاه ویژه‌ای در سرشماری اینترنتی در سطح جهان دارد.
معاون در انتها خاطرنشان کرد: از ماموران سرشماران حضوری سهم اقایان ۵٢.٣ درصد و سهم بانوان ۴٧٠٨ درصد بوده است که در نتیجه از تعداد ٢۵ هزار مامور ٣ هزار ١٠٠ مفر گزینش شدند و سرشماری را برعهده گرفتند

انتهای پیام/

همچنین بخوانید

منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا