انرژی

۱۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار مسئولیت اجتماعی نفت به بوشهر اختصاص یافت

استاندار بوشهر از تصویب ۱۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار مسئولیت اجتماعی نفت به استان خبر داد و گفت: شرکت ملی پتروشیمی مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان، شرکت ملی نفت ۴۷۷ میلیارد تومان و شرکت ملی گاز ۴۲۰ میلیارد تومان اختصاص می‌دهند.

احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در نشست با فرمانداران استان بوشهر با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم اظهار کرد: ۹۰ درصد نفت خام کشور از مبدا اسکله‌ها و پایان‌های جزیره خارگ صادرهمچنین بخش قابل توجهی از نفت خام در فلات قاره و میدان‌های نفتی در این استان تولید می‌شود.

همچنین بخوانید

وی بااشاره به اینکه به ظرفیت ذخیره بیش از ۴۰ میلیون بشکه نفت خام در استان بوشهر تصریح کرد: مخازن ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت در گره، مخازن ۲۰ میلیون بشکه‌ای نفت در خارگ و مخازن ۴ میلیون بشکه‌ای نفت در امام حسن از جمله آنهاست.

استاندار بوشهر  تصریح کرد: ۷۴ درصد گاز مصرفی کشور در این استان تولید می‌شود که بیشترین تولید مربوط به پارس جنوبی و سپس نار و کنگان است.

محمدی‌زاده خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید و صادر می‌شود، این درحالی است که ماهشهر تنها ۲۱درصد تولید محصولات پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داده است.

پتروشیمی‌های بوشهر ۴۸۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت می‌کنند

وی عنوان کرد: ۲۴ واحد پتروشیمی فعال و ۱۸ واحد پتروشیمی در حال ساخت در استان بوشهر وجود دارد.

استاندار بوشهر گفت: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در کنار ایجاد منافع ملی، رفاه، آسایش، عمران و آبادی کشور برای استان بوشهر منجر به آسیب‌های زیادی در حوزه جغرافیای انسانی و محیط زیست شده که عوارض آن مشهود است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع زیر مجموعه وزارت نفت در سال‌های گذشته بسیار ضعیف و کم‌بهره نسبت به مناطق پیرامونی بوده است افزود: بیشترین مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع با مراجعه مسئولان یا تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق در کمک‌رسانی به آن‌ها شکل گرفته است.

محمدی‌زاده باانتقاد نسبت به اجرای ضعیف مسئولیت‌های اجتماعی نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر عنوان کرد: در سال‌های گذشته مسئولین و تشکل‌های اجتماعی برای انجام پروژه‌ها کمک‌هایی را به‌صورت متفرقه دریافت می‌کردند و صنایع نیز با پرداخت کمک‌های مالی، کمک‌های معنوی می‌گرفتند.

پتروشیمی‌های بوشهر ۴۸۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت می‌کنند

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ مجموع کمک‌های شرکت‌های پتروشیمی به استان بوشهر ۲۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ این رقم به  ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

استاندار بوشهر ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال تاکنون شرکت‌های پتروشیمی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی ۸۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.

محمدی زاده اظهار کرد: با سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور به استان بوشهر و دستورات لازم در پرداخت منابع مالی مسئولیت‌های اجتماعی ساماندهی اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و وزیر نفت دستورات لازم صادر کرد.

وی افزود:  نشست‌های تخصصی متعددی برای تخصیص مصوبات هیئت دولت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برگزار شد و در اهر در جلسه این هفته با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های ملی گاز، نفت و پتروشیمی راهکارهای لازم برای افزایش اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی تدوین و مصوب شد.

پتروشیمی‌های بوشهر ۴۸۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت می‌کنند

استاندار بوشهر تصریح کرد: بکارگیری نیروهای بومی در صنایع، حمایت صنایع از شرکت‌های دانش‌بنیان، شکل‌گیری نمایشگاه ارائه توانمندی شرکت‌های، خرید کالا از مجموعه‌های داخلی استان، ارتقا مهارت کارگران، شاغلان و متقاضیان اشتغال در صنایع و انتقال بخشی از سپرده‌های بانکی شرکت‌های پتروشیمی به بانک‌های استان بوشهر ار جمل مصوبات است.

محمدی‌زاده گفت: بخش زیادی از منابع صنایع استان بوشهر در بانک‌های پایتخت به‌ویژه بانک‌های شمال استان سپرده‌گذاری می‌شد که طبق مصوبات باید از این پس بخش قابل توجهی از منابع آن‌ها در بانک‌های این استان سپرده‌گذاری شود.

وی از تصویب ۱۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار مسئولیت اجتماعی نفت به استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد که شرکت ملی پتروشیمی مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان، شرکت ملی نفت ۴۷۷ میلیارد تومان و شرکت ملی گاز ۴۲۰ میلیارد تومان اختصاص دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا