انرژی

۱۰ هزار روستای کشور در طرح جهاد آبرسانی از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند

وزیر نیرو گفت: طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در ۳۱ استان آغاز شده است.

علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از پروژه های در دست اقدام شهرستان ثلاث باباجانی به ‌تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم کشور است که قرارداد آن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منعقد شده و در حال حاضر با شناسایی روستاهای محروم در ۳۱ استان این طرح آغاز شده و ظرف مدت چند ماه برخی از پروژه ها نیز به اتمام رسیده است.

به گفته محرابیان در زمینه آبرسانی به روستاهای محروم علاوه بر همکاری سپاه، از ظرفیت گروه های خیرین آبرسان نیز استفاده شده است.

وی از پایان طرح جهاد آبرسانی ظرف ۳۰ ماه آینده خبر داد و افزود: در این ایام به شناسایی روستاهای محروم خواهیم پرداخت تا روستاهایی که از قلم افتاده اند آبرسانی شوند.

وزیر نیرو در تشریح وضعیت ذخیره سدهای کشور نیز گفت: در حال حاضر مجموع ذخایر سدهای کشور بیش از ۲۵ میلیارد مترمکعب است.

محرابیان اظهار امیدواری کرد همانگونه که در موضوع برق با همکاری مردم اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است، بتوان با توجه به آگاهی که در جامعه ایجاد شده در موضوع آب هم قدم های خوبی برداشت.

وزیر نیرو در ادامه در خصوص دستاوردهای  سفر ریاست جمهور به استان کرمانشاه  گفت: حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آب، فاضلاب و بخشی هم طرح های برق تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه استان بسیار مستعدی است و احداث سدهای خوبی در این استان شروع شده که بخشی از آنها به اتمام رسیده و یا در مراحل نهایی هستند که با توجه ویژه می توانیم در مدت زمان یک تا دوسال آنها را نیز به پایان برساند.

وی افزود: از مهمترین طرح هیا این استان طرح گرمسیری است که بخش قابل توجهی از آن زیر کشت قرار گرفته و امیدواریم با تصمیماتی که در این سفر اتخاذ می شود بتوانیم به این پروژه سرعت بیشتری بدهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا