اقتصاد کلان

بیشترین رشد تورم از آن بهداشت و درمان/ اختلافات مرکز آمار و بانک مرکزی به ۱.۴ درصد رسید

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، روز گذشته بانک مرکزی نرخ تورم منتهی به آذرماه را اعلام کرد که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۵ را ۸.۶ درصد اعلام کرده است. این نرخ در حالی اعلام شده است که مرکز ملی آمار در اولین روز دیماه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه را ۷.۲ درصد اعلام کرده که تفاوت اختلاف نرخ تورم این دو سازمان رسمی به ۱.۴ درصد رسید.
بنابر اطلاعات اعلامی در گزارش اخیر بانک مرکزی شاخص کل نسبت به ماه گذشته با رشد ۱.۴ درصدی و نسبت به مشابه سال گذشته با رشد ۹.۲ درصدی روبرو شده است.
در زیر مجموعه گروه‌های اصلی به جز دخانیات تمام گروه‌های اصلی کالا و خدمات با رشد نرخ تورم روبرو شده‌اند که البته نرخ تورم دخانیات نسبت به ماه مشابه سال گذشته با رشد ۱۱ درصدی مواجه شده است.
بررسی‌ها نشان از آن دارد که نرخ تورم ارتباطات با رشد ۰.۲ درصدی نسبت به ماه گذشته و رشد ۰.۴ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته کمترین میزان نوسان را از آن خود کرده است و در سوی دیگر بیشترین میزان نوسان نسبت به ماه گذشته با ۲.۴ درصد مربوط به گروه خوراکی و آشامیدنی و نسبت به ماه مشابه در سال گذشته با ۱۷.۱ درصد مربوط به بهداشت و درمان است.
خلاصه نتایج شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران – آذر ۱۳۹۵ 
خلاصه نتایج نرخ تورم مرکز آمار
انتهای پیام/ 


منبع:میزان

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا