ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بودجه تعویض تجهیزات مخابراتی چینی در آمریکا کم آمد

رگولاتور مخابراتی آمریکا به سه میلیارد دلار بودجه بیشتر برای تامین هزینه حذف تجهیزات ساخت شرکتهای هواوی و ZTE چین از شبکه های مخابراتی آمریکا، نیاز دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جسیکا روزن ورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در نامه‌ای به سناتور ماریا کانت وِل که ریاست کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل را برعهده دارد، اعلام کرد برنامه جبران هزینه تعویض تجهیزات مخابراتی به ۴.۹۵ میلیارد دلار نیاز دارد که نشان می‌دهد اکنون ۳.۰۸ میلیارد دلار کسری وجود دارد. از آنجا که کنگره ۱.۹ میلیارد دلار برای تامین فرآیند تعویض تجهیزات چینی تصویب کرده است، تنها حدود ۴۰ درصد از هزینه شرکتهای مخابراتی جبران خواهد شد.

کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۹ قانونی را تصویب و کمیسیون ارتباطات فدرال را مامور کرد شرکتهای مخابراتی آمریکایی را وادار کند با دریافت یارانه فدرال، شبکه های خود را از تجهیزاتی که ریسکی برای امنیت ملی هستند، پاکسازی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون ارتباطات فدرال شرکتهای هواوی و ZTE چین را یک تهدید امنیتی به حساب آورده و شرکتهای مخابراتی را وادار کرده است شبکه‌های خود را از تجهیزات این دو شرکت چینی پاکسازی کنند یا از دسترسی به بودجه ۸.۳ میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات جدید محروم خواهند شد. با این حال، کنگره تنها ۱.۹ میلیارد دلار از این بودجه را تصویب کرده و پرسش‌هایی را درباره چگونگی اجرای موثر این برنامه مطرح کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا