اقتصاد کلان

بزرگ‌ترین نگرانی‌های دنیا چیست؟

مهمترین نگرانی‌های دنیا شامل شکاف جنسیتی جهانی، تاثیرات نکول بدهی روسیه، کندی حمل ونقل و تجارت برای انعطاف پذیری آب‌وهوا خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از ویفروم، بر اساس شاخص جدید Wealth Equity، زنان به طور متوسط تنها ۷۴ درصد از ثروت مردان را در دوران بازنشستگی دارند. گزارش جدید جهانی شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲ نیز موضوع کیفیت جنسیت را روشن می‌کند – پیش‌بینی می‌شود که رسیدن به برابری جنسیتی کامل، با نرخ پیشرفت فعلی، ۱۳۲ سال طول می‌کشد.

بر اساس یک نظرسنجی جدید، تورم بزرگترین نگرانی جهان است. در نظرسنجی جدید Ipsos  سی و هفت درصد از مردم تورم را به عنوان نگرانی اصلی خود معرفی کردند. این رقم از ماه می سه واحد درصد افزایش یافته است زیرا بحران جهانی هزینه زندگی و تورم فزاینده اقتصادهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

برای اولین بار از سال ۱۹۱۸، روسیه بدهی‌های خارجی خود را نپرداخت. تحریم‌های اقتصادی از زمان حمله به اوکراین در ماه فوریه توسط دولت‌های غربی علیه این کشور اعمال شده است.

سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) از سال ۲۰۲۳، از همه کشتی‌ها می‌خواهد که شدت کربن سالانه خود را بر اساس انتشار گازهای گلخانه‌ای کشتی برای محموله‌ای که حمل می‌کند محاسبه کنند. دو گزینه موجود برای کشتی‌های قدیمی این است که یا با فناوری‌های جدید مجهز شوند یا به سادگی سرعت خود را کاهش دهند. نتایج نشان می‌دهد که کاهش ۱۰ درصدی سرعت مصرف سوخت را تقریبا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

خشکسالی‌های مرتبط با آب‌وهوا، موج‌های گرمای مرگبار، طوفان‌های شدید و یک بیماری همه‌گیر صادرات محصولات اصلی را بسیار چالش برانگیز می‌کند و تعداد فزاینده‌ای از مردم را به فقر و گرسنگی سوق می‌دهد.

 بر اساس مسیر فعلی، حدود یک چهارم از مزارع قهوه برزیل و ۳۷ درصد از مزارع قهوه اندونزی احتمالا به دلیل تغییرات آب وهوایی از بین خواهند رفت. با این حال، اگر کشورهای صادرکننده، شیوه‌های پایدار و مقاوم در برابر آب و هوا را اتخاذ کنند، می‌توان از تجارت جهانی برای کاهش تغییرات آب و هوا و ارتقاء فقیرترین اقشار جهان استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا