صنعت، معدن، تجارتمعدن

تداوم نظام جمهوری اسلامی در گرو ایثارگری ها است

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو ایثارگری ها و خون شهدا است و ادامه مسیر بدون این ها میسر نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در مراسم گرامیداشت روز ایثارگران و هفته دفاع مقدس در جمع ایثارگران و خانواده های شهدای ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این روزها یادآور رشادت ها و ایثار جوانانی است که با باور اعتقادی خود وارد جنگ تحمیلی شدند و از ایران و دین دفاع کردند. از این رو، وظیفه هر ایرانی ارزش گذاشتن به این عزیزان است و مراسم ها باید یادآور این خاطرات باشد.

وی ادامه داد: این مراسم ها و بزرگداشت ها بدین معناست که جمهوری اسلامی در مسیر حرکت برای تداوم راهش پیش می رود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه وقایع و حوادث روزگار همواره چند سال بعد در تاریخ نوشته می شود، گفت: پس از جنگ مدارک زیادی به دست می آید و بعدها مشخص می شود که چه توطئه هایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده است. متاسفانه توطئه های غربی ها همچنان وجود دارد و با عوض شدن رئیس جمهور آمریکا تغییرات چندانی حاصل نمی شود و تنها ممکن است تضادها با جمهوری اسلامی کم رنگ تر شود چرا که نمی توانند استقلال ما را ببینند.

وی افزود: مردم ما بسیار ارزشمند هستند و با همه کمبودها و مشکلات، از نظام، دین و کشور حمایت می کنند. بنابراین ما مسئولان باید قدردان این مردم باشیم و همه تلاش خود را در این زمینه به کار گیریم. طی ۳۸ سال گذشته نیز تلاش دولت ها این بوده که باری از دوش مردم بردارند و حرکت ها به سمت جلو باشد.

کرباسیان با بیان اینکه یکی از اقداماتی ایران در مذاکرات هسته ای، نشان دادن صلح طلبی و صلح جویی به جهانیان بود، تصریح کرد: با توافق انجام شده، منافع ملی در نظر گرفته شد و از تحریم سنگین جدا شدیم و در عین حال، صلح طلبی مردم ایران نشان داده شد.

وی ادامه داد: کشور ما از همان ابتدای پیروزی انقلاب نیز با فرمان حضرت امام خمینی (ره) نظم گرفت و مردم در شرایط نامساعد نظامی، نظم را ایجاد کردند. همین مردم جنگ تحمیلی را اداره کردند و وقتی صدام با سلاح های مختلف غربی و شرقی، نتوانست مقاومت جوانان ما را خدشه دار کند، حمله شیمیایی وحشتناکی راه انداخت و حتی به مردم کُرد خود نیز در این قضیه رحم نکرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: با این حال، با عنایت خداوند، ایثار و همدلی مردم، توانستیم از جنگ عبور کنیم و اکنون نیز باید با کمک همدیگر از پیچ سختی که کشورمان در آن قرار دارد، گذر کنیم.

وی ادامه داد: قضیه میانمار که منجر به کشته شدن صدها هزار کشته و آواره مسلمان شده، نشان می دهد که دنیا باورهای اعتقادی را هنگامی که مسائل سیاسی پیش می آید، نادیده می گیرد. این حادثه در کشوری رخ می دهد که رئیس آن نماد مقاومت جنوب شرقی آسیا بوده و برنده جایزه صلح نوبل است.

کرباسیان در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، بتوانیم به برکت خون شهدا، توجه امام زمان (ع) و عنایات خداوندی و با همت کارکنان ایثارگر برای جوانانمان اشتغال ایجاد کنیم.

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا