صنعت، معدن، تجارت

خودرو، رکورددار بخش تولید در رشد اقتصادی

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه صنعت خودروسازی در خردادماه با ۱۸ درصد رشد، رکورددار بخش تولید در رشد اقتصادی بوده است، گفت: در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، امید قالیباف اظهار داشت: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خردادماه با ۱۸ درصد رشد، رکورددار بخش تولید در رشد اقتصادی بود.

وی افزود: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آن خودروهای شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما ۸S و آریسان ۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نتایج اقدامات کمی و کیفی این وزارتخانه در صنعت خودرو را قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ ۸ ماده‌ای ریاست محترم جمهور در حال گذار پلت فرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی در مورد تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، افزود: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است و طبق هماهنگی با سازمان استاندارد شماره گذاری خواهند شد.

امید قالیباف با اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه اظهار داشت: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که در حال انجام است) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه کشی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفت: هدف‌گذاری امسال، ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است و رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

قالیباف در پایان اضافه کرد: در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا