ارتباطات و فناوري اطلاعاتکسب و کار

سئو داخلی چیست و چرا حائز اهمیت است؟

سئو داخلی یا همان سئو on page که ممکن است نام آن را زیاد شنیده باشید، یکی از مهم‌ترین و موثرترین جنبه‎های بهینه‌سازی سایت است. اما سوال اینجاست که سئو داخلی چیست؟ چه کمکی به ما می‌کند و برای سایت‌های فروشگاهی و شرکتی ما چه مزیت‌هایی به دنبال دارد؟ در این مقاله از دیجی تک با موضوع سئو داخلی بیشتر آشنا خواهید شد.

اگر قصد دارید، وبسایت شما در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرد و بتوانید بازدیدکنندگان طبیعی برای سایت خود جذب کنید باید به سئو سایت توجه ویژه‌ای کنید. بسیاری براین باورند که سئو خارجی تاثیر بیشتر برروی سایت دارد اما باید بگوییم بدون توجه به سئو داخلی و بهینه‌سازی صفحات داخلی، سئو خارجی دردی از شما دوا نمی‌کند. متخصصان سئو هوشمند، بهینه‌سازی صفحات سایت را به طور مداوم در الویت کاری خود قرار می‌دهند.

همچنین بخوانید

سئو داخلی چیست؟

سئوی داخلی در واقع به عمل بهینه‌سازی صفحات وب جهت بهبود رتبه‎بندی موتورهای جستجو در وبسایت و کسب ترافیک طبیعی اشاره دارد.

برخی فکر می‌کنند سئوی داخلی فقط انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت است. اما در حقیقت چیزی فراتر از محتواست. به طور کلی سئوی داخلی دو جنبه را تحت پوشش قرار می‎دهد:

  • محتوا
  • مباحث فنی (سئو تکنیکال)

پس به طور کلی می‌توان گفت سئوی داخلی علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت، شامل بهینه‌سازی عناوین، برچسب‌های HTML (عنوان، متا و سرصفحه) و تصاویر نیز است. همچنین به این معنی است که اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما از تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است.

چرا سئو داخلی مهم است؟

سئو داخلی برای وبسایت امری بسیار مهم و ضروری است. سئو داخلی به گوگل کمک می‌کند تا از طریق الگوریتم‌های خود، صفحات وبسایت شما و محتوای آن را بفهمد. همچنین سئوی Onepage به شما جهت دریافت رتبه‌های بهتر، دستیابی به مخاطبین بیشتر و جذب ترافیک طبیعی از سمت گوگل کمک می‌کند. سئو داخلی بر خلاف سئو خارجی مدیریت و کنترلش دست شماست.

دیجی تک دارای متخصصین در زمینه سئو وبسایت است که می‌توانید از آنها مشاوره دریافت کنید و سئوی خود را به صورت تضمینی به آنها بسپارید.

فاکتورهای سئو داخلی یا on page seo:

سئو داخلی جز آن دسته از عواملی است که اگر به آن توجه کنید، تاثیر بسیار زیادی برروی بالا رفتن درآمد شما از سایت می‌گذارد. هنگامی که شما تمام صفحات وبسایت خود را بهینه می‌کنید، سایت شما در نتایج اولیه گوگل قرار خواهد گرفت. از این‌رو مخاطبین بیشتری به سمت وبسایت شما جذب خواهند شد.

جهت بهبود سئو داخلی شما می‌توانید از چند تکنیک ساده استفاده کنید. سئو داخلی برای وبسایت شما می‌تواند معجزه کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با چند تکنیک ساده آشنا شوید.

تگ عنوان (Page Title)

هر صفحه‌ای که در سایت خود طراحی می‌کنید و یا هر نوشته‌ای که در سایت می‌زنید باید دارای یک عنوان صفحه باشد. در این بخش، کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. شما باید در عنوان یا تگ صفحه از کلمه کلیدی مرتبط نیز بهره ببرید. در صورت هنگامی که کاربر کلمه کلیدی مرتبط را جستجو می‌کند، گوگل او را به سمت سایت شما هدایت می‌کند. می‌توان گفت که تگ عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی است. تگ عنوان ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند.

بهینه‌سازی محتوا

محتوای مفید و کاربردی به شما کمک می‌کند تا مخاطب بیشتری جذب کنید. محتواهای شما باید از نظر سئویی کاملا سئو شده و بهینه باشند که در ادامه درباره محتوای مناسب و سئو شما با شما صحبت خواهیم کرد. بسیاری از مدیران سایت‌ها، فقط تولید محتوا می‌کنند و هرروزه محتواهای بسیار زیادی را برروی وبسایت خود بارگذاری می‌کنند؛ اما فراموش نکنید بروزرسانی محتواهای قدیمی به همان اندازه‌ی محتواهای جدید، در سئو داخلی تاثیرگذار هستند. ممکن است محتوای قدیمی شما توسط رقبا بهتر و کامل‌تر نوشته شوند. یا شاید آمارهایی که در یک محتوا استفاده کرده باشید تغییر کرده باشند. پس به همین دلیل باید محتواهای قدیمی خود را همیشه بروز کنید. پس یکی از تکنیک‌هایی که به شما در سئو داخلی کمک می‌کند، بهینه‌سازی محتواهای وبسایت است.

ویژگی های یک محتوای سئو شده خوب

با توجه به موضوع بالا و اهمیت محتوا، یک محتوای خوب و سئو شده، باید دارای برخی ویژگی‌های خاص باشد. سعی کنید محتواهای سئو شده و خوبی را ایجاد کنید تا هم از نظر مخاطب و هم از نظر گوگل دارای ارزش باشد. ۵ ویژگی‌ مهم که باید در نوشتن محتوای سئو شده به آن دقت کنید عبارت است از:

  1. عمق مطالب
  2. کاربرپسند بودن
  3. منحصر به فرد بودن
  4. اعتبار داشتن
  5. همراستا بودن با اهداف کاربران

تگ‌های بدنه

تگ‌های بدنه، همان عبارت وسط محتواهای شما هستند که مطلب شما را از یکنواختی در می‌آورند. هنگامی که وبسایت شما دارای سر و شکل مناسبی نباشد، کاربر با خواندن چند خطی از محتوا خسته می‌شود و صفحه را ترک می‌کند. با تگ‌بندی مناسب، مخاطب می‌داند در کجای مطلب باید به دنبال اطلاعات خود باشد.

تگ‌‌های بدنه محتوای شما می‌توانند از H1 تا H6 باشند. ما در محتوایی فقط یک تگ H1 داریم. عناوین مهم که زیرمجموعه‌ای از H1 هستند در H2 نمایش داده می‌شوند. به همین ترتیب موضوعات مرتبط با تگ H2 را H3 می‌نامیم. به هر میزان که بخواهید می‌توانید از تگ H2 و H3 استفاده کنید. اما فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از تگ‌ها هم می‌تواند برای مخاطب شما خسته‌کننده باشد و او را گیج کند.

هنگامی که از تگ‌ها اصولی استفاده کنید و بدنه محتوایی خود را با تگ دسته‌بندی کنید، گوگل نیز به شما امتیاز می‌دهد. اگر در تگ‌های خود به خصوص تگ H2 و H3 از کلمات کلیدی خود استفاده کنید، در سئو داخلی تاثیر بسیار زیادی دارد.

چگالی کلمات کلیدی

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید در سئوی داخلی به آن توجه کنید، درست استفاده کردن از کلمه کلیدی در محتوا است. الگوریتم‌های قدیمی گوگل به گونه‌ای بودند که شما از کلمات کلیدی هر چه بیشتر استفاده می‌کردید بهتر بود اما این امروزه این الگوریتم‌ها تغییر پیدا کرده‌اند. امروزه الگوریتم گوگل به سمت کاربرپسند بودن محتوا رفته است. یعنی تمرکز گوگل بیشتر برروی محتوا است. در این الگوریتم جدید گوگل، شما به هیچ عنوان نباید از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید. چرا که در این صورت نه تنها گوگل به شما امتیاز مطلوب نمی‌دهد بلکه شما را جریمه نیز می‌کند. امروزه برای الگوریتم‌های گوگل چگالی کلمات و عبارت کلیدی حائز اهمیت است. طبق آمارهای جدید، چگالی کلمات کلیدی در هر متن باید بین ۲ تا ۵ درصد باشد.

بهینه‌سازی تصاویر (Alt تصاویر)

تصاویر را باید برای گوگل نیز بهینه کنید. برای هر تصویر در هنگام بارگذاری از متن جایگزین استفاده کنید. اگر تا به حال از تصویر در محتوای خود استفاده نمی‌کردید، همین الان تصمیم به تجدید نظر بگیرید. اگر هم از تصاویر فقط استفاده می‌کردید، به بهینه‌سازی آن فکر کنید. سعی کنید در تصاویر از نام جایگزین و ترجیحا کلمه کلیدی استفاده کنید و هدف از آن عکس را به صورت مختصر توضیح دهید. با اینکار اگر عکس برای کاربر نمایش داده نشود، می‌تواند متوجه شود که هدف از آن تصویر چه چیزی بوده است. همچنین تصویر شما در جستجوی تصاویر گوگل هم نمایش داده می‌شود.

لینکدهی داخلی

یکی از مواردی که به سئو داخلی کمک می‌کند؛ لینکدهی داخلی است. در حقیقت لینکدهی داخلی ارتباط بین مطالب در سایت است. هنگامی که شما به مطالب مختلف در داخل یک مطلب لینک می‌دهید، باعث می‌شود کاربر به صفحات دیگر وبسایت شما نیز سر بزند. از این‌رو مدت زمان بیشتری را در سایت می‌ماند. گوگل در اینصورت به مطالب شما ارزش می‌دهد و آن‌ها را مفید می‌پندارد. لینکدهی تاثیر مستقیم برروی سئوی سایت شما دارد.

 

تگ توضیحات (Meta Description)

متاتگ‌ها همان توضیحات زیر لینکی هستند که شما در گوگل در نتایج مشاهده می‌کنید. در متاتگ یا همان تگ توضیحات شما می‌توانید حدودا ۱۶۰ کلمه استفاده کنید. در تگ توضیحات باید کلمه کلیدی را مشخص کنید و از آن استفاده کنید. به تازگی الگوریتم‌های گوگل برروی متاتگ‌ها بسیار متمرکز شده‌اند. همچنین زمانی که متا توضیحات شما جذاب و کاربرپسند باشد، مخاطبین بیشتری برروی لینک وبسایت‌تان کلیک می‌کنند.

ارائه خدمات دیجی تک

سئوی داخلی و خارجی سایت بسیار مهم است. تفاوتی نمی‌کند سایت شما به چه صورتی طراحی شده است در هر صورت سئو وبسایت امر مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود. طراحی فروشگاه اینترنتی Asp.net یکی دیگر از تخصص‌های دیجی تک است که از این طریق کسب‌وکارها می‌توانند یک وبسایت فروشگاهی منحصر به فرد و بهینه داشته باشند.

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا