امور زیربناییراه و ساختمان

کاهش هزینه شناورهای مسافری با اختصاص سوخت یارانه‌ای

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از همکاری این سازمان و وزارت نفت به منظور افزایش ظرفیت تولید سوخت کم سولفور برای نیاز تمام شناورهای کشور خبر داد.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،‌ مجید علی‌نازی درباره طرح تحول صنایع دریایی و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی علاقمند به فعالیت در حوزه شناورها در نظر گرفته است و به طور حتم هر فردی علاقمند به سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد از حمایت  ۱۰۰ درصدی سازمان بنادر و دریانوردی برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا شاهد حضور ناوگان مسافری و حمل و نقل باری ایمن باشیم و به بهترین شکل ممکن فعالیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل دریایی را پیش ببریم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص آخرین وضعیت تامین سوخت کم سولفور برای شناورها، اظهار داشت: در حال بررسی و تحقیق هستیم تا ظرفیت تولید سوخت کم سولفور را با همکاری وزارت نفت افزایش دهیم چرا که در حال حاضر میزان سوخت فعلی کفاف لازم را نمی‌دهد و به همین دلیل قصد داریم با همکاری این وزارتخانه در راستای تامین نیاز ناوگان داخلی، گام برداریم.

علی‌نازی با بیان اینکه برای تامین سوخت شناورهای نفتکش و کشتیرانی به اندازه کافی از سوخت کم سولفور برخوردار هستیم، تصریح کرد: به منظور تامین سوخت کم سولفور برای تمامی شناورهای کشور باید ظرفیت تولید این سوخت را افزایش داد.

وی به ارائه تسهیلات سوخت یارانه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: این یک موفقیت بزرگ برای کاهش هزینه های سفرهای دریایی است و خوشبختانه دولت با تصویب یارانه‌ای شدن ۸۰ درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری که در مسیرهای بین‌المللی تردد می‌کنند، در راستای کاهش چشمگیر هزینه شناورهای مسافری و رونق جدی صنعت حمل و نقل دریایی کشور گام جدی برداشت.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا