انرژی

رکوردشکنی دوباره مصرف برق در خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه روند افزایش مصرف برق همچنان سیر صعودی دارد، گفت: رقم جدید اوج مصرف ۸ هزار و ۷۰۸ مگاوات در شبکه تحت نظارت این شرکت به ثبت رسیده است.

همچنین بخوانید

محمود دشت‌بزرگ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته (سه‌شنبه ۲۸ تیر) پیک مصرف برق در شبکه خوزستان به عدد تاریخی ۸ هزار و ۷۰۸ مگاوات رسید و از پیک مصرف ۸ هزار و ۶۲۷ مگاواتی که در یکشنبه ۲۶ تیرماه به ثبت رسیده بود، عبور کرد.

وی با بیان اینکه روند افزایش مصرف برق همچنان سیر صعودی دارد، افزود: این میزان افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد بیش از ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس شورای پایایی و عبور از پیک بار تابستان  ۱۴۰۱ خوزستان تصریح کرد: وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر از آن به همراه رطوبت هوا و ماندگاری آن از شروع هفته جاری باعث شده که میزان مصرف برق افزایشی باشد و شبکه در شرایط پربار قرار بگیرد.

دشت‌بزرگ با درخواست از مشترکان برای کاهش مصرف برق برای حفظ پایداری شبکه برق، بیان کرد: شبکه برق برای چند روز متوالی است که در دمای بالای ۵۰ درجه در نهایت پرباری بوده که اگر مدیریت و کاهشی نشود، باعث می‌شود عمر تجهیزات کوتاه و حوادث ناخواسته و خاموشی در شبکه رخ دهد.

وی با بیان اینکه صنعت برق همه تلاش خود را بکار گرفته تا شبکه در پایداری کامل باشد و حوادث ناخواسته ناشی از پرباری و گرما در کمترین زمان ممکن برطرف ‌شوند، گفت: راه حفظ پایداری شبکه برق از مدیریت مصرف می‌گذرد و مشترکان با کاهش ۱۰ درصدی مصرف خود می‌توانند مانع خاموشی برق منازل خود شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: در این شرایط که توده هوای گرم ماندگار شده، لزوم صرفه‌جویی مصرف برق بیشتر از قبل احساس می‌گردد تا در جریان برق‌رسانی خللی وارد نشود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا