انرژی

مصرف برق در قم کاهش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری و مشارکت بخش‌های صنعت، کشاورزی، اداری، خانگی و تجاری روزانه بالغ‌بر ۱۲۰ مگاوات پیک‌بار در استان کاهش‌یافته است.

همچنین بخوانید

مهندس مهدی آهنین‌پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه تمام بخش‌های مصرف از جمله خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی از طریق کنتورهای هوشمند فهام و سامانه پایش، رصد می‌شوند، یادآور شد: تمامی مشترکین، حتی مشترکین خانگی پرمصرف نیز به‌صورت دقیق رصد می‌شوند.  

وی با بیان اینکه مشترکین خانگی که دو برابر الگو، برق مصرف می‌کنند پرمصرف به شمار می‌روند، گفت: این مشترکین نیز به کنتور فهام مجهز هستند و مصرف آن‌ها از راه دور کنترل می‌شوند.  

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم یادآور شد: روز گذشته برق ۸۰ مشترک  خانگی و تجاری پرمصرف که نسبت به اخطارها و تذکرها بی‌توجه بودند، از طریق کنتورهای فهام و از راه دور قطع شد.  

وی در عین حال با قدردانی از تمام مشترکین در بخش‌های مختلف که نسبت به صرفه‌جویی و مدیریت مصرف اقدام کردند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری و مشارکت بخش‌های صنعت، کشاورزی، اداری، خانگی و تجاری روزانه متناسب با دمای هوا، از ۸۵ تا ۱۲۰ مگاوات مدیریت پیک بار انجام شده است.

آهنین‌پنجه در ادامه افزود: همین امر موجب شد امسال با وجود گرمای شدید هوا نسبت به سنوات گذشته خاموشی‌های بی‌برنامه و گسترده نداشته باشیم.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا