کسب و کار

آیا کرم های دور چشم تاثیری بر جوانسازی پوست دارند؟

آیا کرم های دور چشم تاثیری بر جوانسازی پوست دارند؟

با افزایش سن و گذر عمر پوست صورت به تدریج کیفیت و شادابی خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. در واقع جلوگیری از روند پیری و کاهش اثرات جوانی پوست فرآیندی است که نمی توان جلو آن را گرفت اما می‌توان فرایند آن را کندتر کرده و اثرات آن را کمتر کرد. محصولاتی مانند بی بی کرم ایرانی و خارجی اثرات چین و چروک صورت را کاهش می‌دهد.

در این بین محصولات زیادی در بازار وجود دارد که پوست صورت شما را از اثرات پیری نجات دهند. واقعیت این است که هیچ محصولی نمی‌تواند به صورت صد در صدی تمامی چین و چروک صورت را از بین ببرد اما می‌تواند اثرات آن را کاهش دهد.

پوست صورت در برخی نقاط مانند اطراف چشم و دور لب بسیار مشهود است و هنگامی که روی صورت ظاهر شود ظاهری خسته و عصبی به افراد می‌بخشد به همین دلیل پیشگیری از این امر برای همه افرادی که رو به سنین میان سالی هستند توصیه می‌شود. علاوه بر افزایش سن مواردی مانند سبک زندگی افراد، محیط آب و هوایی،  شرایط روحی، استرس و اضطراب و جز مواردی است که بر روی ایجاد چینی و چروک صورت نقش دارد. همچنین جنس موارد آرایشی، مخصوصا نوع کرم پودر بر روی ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت نقش بسیار پر رنگی دارد. برای مثال شما با خرید کرم پودر میبلین از پیری پوست خود و ایجاد چین و چروک اطراف چشم‌هایتان جلوگیری می‌کنید.

همچنین بخوانید

همان طور که گفتیم چشم‌ها بیشتر در معرض دید در صورت ما هستند زیرا افراد زمانی که با ما صحبت می‌کنند مستقیم به چشم‌ها ما خیره می‌شوند و وجود آثار چین و چروک می‌تواند تاثیر منفی بر روی چهره افراد داشته باشد. شما با شناخت انواع کرم دور چشم می‌توانید چشم‌های زیبا‌تر و تاثیرگذارتری داشته باشید.

ولی به راستی آیا کرم‌های دور چشم تاثیری بر روی رفع چین و چروک صورت دارند؟ برای بررسی این موضوع تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روند ایجاد چین و چروک اطراف چشم

با افزایش سن و کاهش کلاژن سازی پوست نقاطی مانند اطراف چشم که پوست نازکی دارند دچار گودی، سیاهی، فرورفتگی و چین و چروک می‌شوند. این نقاط به دلیل نازک بودن پوست جذب بالایی نسبت به سایر نقاط پوست دارد و استفاده از محصولات نامرغوب باعث افزایش تاثیرات پیری در صورت می‌شود اما اگر شما از محصولاتی با کیفیت مناسب استفاده کنید می‌توانید از فواید این کرم‌ها بهرمند شوید.

فواید کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم حتی برای افراد جوان نیز توصیه می‌شود زیرا این کرم‌ها علاوه بر جلوگیری از ایجاد چین و چروک مزایای بسیار زیاد دیگری مانند ایجاد زیبایی و تقویت پوست صورت نیز دارد. در ادامه این فواید را با یک دیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 کاهش پف زیر چشم

کرم‌های دور چشم می‌توانند موارد ناشی از کم خوابی، افزایش سن، حساسیت و…را رفع کند. برای کسانی که دارای پف چشم هستند استفاده از کرم‌های دور چشم توصیه می‌شود.

آبرسانی به زیر چشم

پوست زیر چشم نیز مانند سایر نقاط پوست نیاز به آبرسانی دارد. کرم‌های دور چشم آبرسانی به پوست را افزایش می‌دهد و از ایجاد چین و چروک بر روی صورت جلوگیری می‌کنند.

کاهش تیرگی زیر چشم

زیر چشم به مرور زمان دچار سیاهی شده و به چهره افراد ظاهری خسته می‌بخشد. استفاده از کرم‌های دور چشم باعث کاهش تیرگی زیر چشم شده و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند.

 ترکیبات مهم در کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم برای تاثیر گذاری بیشتر و بهتر باید دارای یک سری از ترکیبات خاص باشند. هر چه مقدار این ترکیبات بهینه‌تر باشد تاثیر گذاری کرم دور چشم بیشتر و سریع‌تر است. موارد زیر بخشی از مواد مهم به کار رفته در انواع کرم دور چشم است.

  • عصاره چای سبز: نوعی آنتی اکسیدان است که باعث افزایش شادابی و آبرسانی به ناحیه زیر چشم می‌شود.
  • آلوئه ورا: ژل این گیاه منجر به روشن شدن تیرگی زیر چشم و خنک کنندگی پوست می‌شود.
  • کافئین: کافئین باعث کاهش چروک‌ها و رفع تیرگی زیر چشم می‌شود.
  • ویتامین B و K: باعث ترمیم مویرگ‌ها و حفظ رطوبت پوست می‌شود.

تاثیرگذاری کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم تا حدودی می‌توانند در کنترل و رفع چین و چروک صورت تاثیر داشته باشند که تاثیرگذاری آن به موارد زیادی مانند برند کرم و ترکیبات به کار رفته در آن دارد. هرچه مواد اولیه کرم بهبود یافته و مناسب باشد به طبع کیفیت و کارایی کرم‌ها افزایش پیدا می‌کند.

اگر کرم دور چشم استاندار نباشد ممکن است مشکلات متعددی برای افراد به وجود بیاورد به همین دلیل کیفیت و نوع کرم بسیار مهم است. برخی از کرم‌های دور چشم دارای رایحه‌های مختلف هستند، سعی کنید از خرید این کرم‌ها خودداری کنید زیرا مواد شیمیایی به کار رفته در آن‌ها امکان دارد سب بروز حساسیت در پوست شما شود.

چیزی که در هنگام مصرف کرم دور چشم بسیار اهمیت دارد، سرعت و میزان تاثیر این کرم‌ها در کلاژن سازی است. سعی کنید از کرم‌های دور چشمی استفاده کنید که بتواند در کمترین زمان ممکن کلاژن سازی را در اطراف چشم‎های شما تسریع ببخشد.

روش استفاده صحیح از کرم در چشم

یکی از مواردی که بر روی تاثیرگذاری کرم دور چشم موثر است نحوه استفاده از آن است. ممکن است شما یک کرم مناسب دور چشم تهیه کرده‌ باشید اما به دلیل عدم اطلاع از نحوه استفاده از این آن، کرم دور چشم تاثیرگذاری کافی را از خود نشان ندهد. پس رعایت نکات هنگام استفاده از کرم دور چشم شما را در گرفتن بهترین نتیجه یاری می‌کند. موارد زیر از نکات مهم هنگام استفاده از کرم دور چشم است.

ابتدا با شوینده مناسب نوع پوست صورتتان را بشوید و خشک کنید. سپس با استفاده از یک تونر و یا ملیسا واتر باقی مانده آرایش را از روی صورتتان پاک کنید و با چند قطره سرم پوست صورتتان را ماساژ دهید. سپس مقداری از کرم دور چشم را به اندازه نخود بردارید و با نوک انگشت حلقه زیر چشم گذاشته و به آرامی ماساژ دهید.

یکی از نکاتی که هنگام مصرف کرم دور چشم باید به آن توجه کنید این است این است که هنگام ماساژ از کشیدن محکم انگشت زیر چشم خودداری کنید. همچنین سعی کنید از این کرم‌ها به صورت مداوم استفاده کنید تا تاثیر گذاری بیشتری از آنها مشاهده کنید.

 

روند چین و چروک های پوستی را به تعویق بیاندازید

کرم دور چشم برای همه افراد در سنین مختلف توصیه می‌شود زیرا اگر شما فردی جوان هستید در واقع درحال پیشگیری و به تعویق انداختن پیری اطراف چشم‌ها هستید و اگر در سنین میانسالی قرار دارید اثرات چین و چروک موجود در اطراف چشم‌‌های خود را را کاهش می‌دهید. البته حتما به برند و کیفیت کرم دور چشم توجه داشته باشید تا باعث آسیب به پوست اطراف چشم‌های شما نشود.

 

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا