انرژی

بهره‌برداری از طرح انتقال آب دز به آبادان و خرمشهر تا پایان مردادماه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد دز به شهرهای آبادان و خرمشهر تا پایان مردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا کرمی ‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد دز به شهرهای آبادان و خرمشهر در مرحله آزمایشی است و امیدواریم تا پایان مردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این عملیات اکنون در مراحل پایانی است و با اجرای آن، کیفیت آب آشامیدنی آبادان و خرمشهر بهبود می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: به منظور افزایش کیفیت آب آبادان و خرمشهر بخشی از آب آشامیدنی این شهرستان‌ها از سد دز تامین می‌شود.

کرمی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از آب مورد نیاز آبادان و خرمشهر از طرح آبرسانی غدیر تامین می‌شود، تصریح کرد: باقی آب مورد نیاز این شهرها از رودخانه بهمنشیر و سد مارد تامین می‌شود.

وی افزود: این آب پیش از پیوستن به لوله‌های آب شهری، توسط تصفیه‌خانه‌های آب موجود در مسیر تصفیه و سپس با کیفیت بالاتری به شهروندان می‌رسد.

وی افزود: امیدواریم با تکمیل و اجرای کامل این طرح شاهد بهبود وضعیت کیفی آب در شهرهای آبادان و خرمشهر باشیم زیرا آب دز یکی از آب‌های بسیار با کیفیت برای شرب است که به این دو شهرستان خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا