اقتصاد کلان

معاملات هیجانی التهاب بازار سرمایه را به همراه دارد

کارشناس بورس گفت: معاملات هیجانی با نگاه مقطعی به دنبال نبود آگاهی از قواعد بازار سرمایه بزرگترین آسیب و خطرات را برای بازار به همراه دارد.

همچنین بخوانید

مهدی فتحی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت و اینده ارزهای دیجیتال اظهار کرد: چندین دهه پیش افراد در خصوص جابجایی میلیاردها پول در یک کارت بانکی یا اینکه در آینده نزدیک می توانند از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک خدمات بانکی را بدون نیاز به کارمند بانک انجام دهند، علم کافی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: عملا همین امر در خصوص ارزهای دیجیتال و اینکه جهان امروزی به سمت متاورس حرکت می کند نیز صادق است.

این کارشناس بورس اردبیل بیان کرد: متاسفانه در کشور ما اهمیت ارزهای دیجیتال خیلی پایین بوده و خبرگزاری ها و به ویژه رسانه ملی در کشورمان اکثر خبرها را در خصوص ارزهای دیجیتال مربوط به کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال منتشر می کنند.

فتحی با بیان اینکه تا سه دهه آینده بیش از ۵۰ درصد شغل های فعلی را نخواهیم داشت، گفت: این امر مبین تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزی است و می توان نتیجه گرفت که این تغییرات در تبادل کالا و خدمات جایگزینی برای پول فعلی نیز اتفاق خوهد افتاد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه علم با شتاب در حال رشد است، کشور ما نباید از اهمیت این موضوع غافل شود و ضروری است با استفاده از فرصت های موجود زیرساخت های لازم برای معاملات ارزهای دیجیتال در کشور ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد ریزساخت های قانونی از کلاهبرادری و دزدیده شدن سرمایه جلوگیری و از ظرفیت موجود نهایت استفاده را خواهیم کرد، اظهار کرد: عدم آگاهی و جبهه گیری در مقابل این موضع باعث سردرگمی علاقمندان خواهد شد.

این کارشناس بازار بورس خاطرنشان کرد: نداشتن علم کافی در مورد بازارهای مالی  باعث می شود افراد معاملات هیجانی انجام دهند که نتیجه آن از دست دادن سرمایه می باشد و تحلیل صحیح بازار های جهانی ارزهای دیجیتال باعث ارزآوری خواهد شد.

فتحی بیان کرد: استقبال شرکت های بزرگی همچون تسلا، کوین بیس و… از ارزهای دیجیتال، نشان دهنده فرار دنیا از ارز فیزیکی می باشد.

وی گفت: ارزها در آینده  نزدیک تغییراتی خواهند داشت که با قابلیت متفاوت از امروز ایفای نقش می کنند و در نتیجه میان پول های مختلف رقابتی شکل خواهد گرفت.

این کارشناس بورس اظهار کرد: البته ریسک ارزهای دیجیتال بر کسی پوشیده نیست همان طوری که دو ماه قبل در عرض چند روز ارز لونا به کمتر از یک میلیونیم رسید که برای سایر ارزهای دیجیتال نیز با شدت های متفاوت همین ریسک وجود دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا