امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۳۰ درصد افزایش یافت

تبریز- رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: خوشبختانه میزان تولید و مهم‌تر از آن خرید گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، عطاالله هاشمی افزود: این افزایش ناشی از مدیریت خوب مزرعه، کمک کارشناسان و مهم‌تر از همه اصلاح قیمت گندم بود که امسال با کمک شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی کمک مجلس و دولت اتفاق افتاد.

همچنین بخوانید

وی گفت: سال گذشته نزدیک به ۴ میلیون و۶۰۰ هزار تن کل خرید سالانه مان بود در حالی که تا حالا نزدیک به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در کل کشور خرید شده و برآورد می‌شود امسال بین ۶.۵ تا ۷ میلیون تن امسال خرید داشته باشیم.

هاشمی اضافه کرد: تحقق این مهم باعث خواهد شد که امنیت غدایی ما بیشتر و میزان واردات کم بشود و در نهایت کشاورزان هم از کاشت خودشان راضی بشوند و مصرف کنندگان راضی‌تر باشند.

وی گفت: موضوع مهمی که اخیراً کشاورزان از آن گلایه داشتند و در حال پیگیری هستیم، تأخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران بود، چون گندم کاران وقتی گندم را می‌کارند در زمان برداشت انتظارشان این است که مطالباتشان پرداخت بشود، زیرا آنها بدهی دارند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور به کشاورزان گندمکار بدهکار هستیم که امیدوارم هفته آینده بخش عمده‌ای از این مطالبات پرداخت بشود.

رئیس بنیاد گندمکاران کشور افزود: مطالبات کشاورزان استان آذربایجان شرقی هم با توجه به اینکه جزو استان‌هایی است که برداشت آن در آخر فصل انجام می‌گیرد و فصل کاشت هم زودتر شروع می‌شود، پرداخت می‌شود.

هاشمی گفت: تقریباً تا حالا ۵۷ هزار میلیارد تومان در سطح کشور از بابت گندم‌های خریداری شده پرداخت شده است‌.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا