اقتصاد کلان

لزوم اشتراک اطلاعات بین شهرداری تهران وسازمان امور مالیاتی/دقت در دریافت مالیات ازباغ ویلاها

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از لزوم کمک دستگاه‌های متولی در ممیزی املاک در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات و به اشتراک‌ گذاشتن آنها تاکید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهدی عباسی پس از استماع گزارش رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تحولات در سیاست‌گذاری‌های مالیاتی همواره با هراس مالیاتی و آثار منفی مواجه است و به همین دلیل حتما باید این تحولات با پیوست اجتماعی و روانی جامعه همراه باشد.

وی با بیان این‌که در بحث ممیزی املاک استفاده از کمک و همراهی دستگاه‌های خدمت‌رسان دیگر باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: کمک دستگاه‌های مختلف به ممیزی املاک علاوه بر این‌که سبب یکپارچه‌سازی می‌شود، دقت را بالا برده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و با اشتراک‌گذاری اطلاعات خدمت‌رسانی ارتقاء می‌یابد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان این‌که در مورد دریافت مالیات از باغ ویلاها باید دقت شود، تصریح کرد: نگاه ما به این خانه‌هایی که در باغات وجود دارد لوکس نیست چرا که این افراد در نگهداری از باغات کمک می‌کنند و باید این مساله اصلاح شود.

وی با بیان این‌که بنا به گفته رئیس کل امور مالیاتی ۵۰ درصد مالیات کشور را تهرانی‌ها پرداخت می‌کنند، گفت: این در حالی است که تبعات و آثار این مشاغل به تهران وارد شده و باید بازنگری جدی در مورد سهم مالیات تهران در قانون پیش‌بینی شود.

همچنین نرگس معدنی‌پور با اشاره به اقدامات موثر سازمان امور مالیاتی کشور گفت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه مالیات در ردیف کارکردهای تجاری است در حالی که می‌توان این کسب‌وکارهای فرهنگی را به مثابه امری خدماتی تلقی کرد و جای سوال است که چرا باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در زمره کارکردهای تجاری مالیاتش محاسبه شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا