امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

جلوگیری از تغییر کاربری ۱۷ هزارمتر مربع از اراضی کشاورزی در کاشمر

کاشمر ـ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی روستای کسرینه و زنده جان شهرستان کاشمر خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شجعی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ مورد پی کنی و پی ریزی درروستای کسرینه و زنده جان شهرستان کاشمر قبل از ایجاد بنا تخریب شد.

همچنین بخوانید

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزود: سالیانه بخشی از بهترین اراضی کشاورزی کشور به دلایل گوناگون تغییر کاربری یافته و به مصارف غیر کشاورزی تبدیل می‌شود لذا خروج اینگونه اراضی از مسیر تولید لطمات جبران ناپذیری به بدنه کشاورزی وارد می‌کند و امنیت غذایی که اولویت اول هر کشور است را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور قانونگذاران با درک صحیح از اهمیت صیانت از اراضی کشاورزی به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان توسعه پایدار، قانون حفظ اراضی زراعی و باغی را به تصویب رساندند تا ضمن ضابطه مند کردن تغییر کاربری‌ها، مجازات‌هایی را نیز برای برخورد با متخلفین پیش بینی کرده باشند.

شجعی ادامه داد: در همین راستای و به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و تداوم بهره وری کشاورزی و با اجرای قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، ۱۵ مورد پی کنی و پی ریزی غیرمجاز به متراژ هزار و ۳۷۰ متر قبل از ایجاد بنا تخریب و مساحتی حدود ۱۷ هزارمتر مربع از اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته شهرستان کاشمر آزاد سازی و به حالت اولیه باز گردانده شد.

شجعی از کلیه تولید کنندگان عرصه تأمین امنیت غذایی کشور خواست قبل از هرگونه اقدام جهت ساخت وساز و یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی نسبت به اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه از جمله سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی که مرجع صدور اینگونه مجوزها می‌باشند اقدام کند تا از خسارت‌های احتمالی پیشگیری به عمل آید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا