پرداخت الکترونیککسب و کار

معرفی دو کارگزاری فارکس فعال در ایران

بروکر فارکس

اگر با نام فارکس آشنا هستید، حتما میدانید که این بازار، یک بازار ۲۴ ساعته بوده که نه تنها از افزایش قیمت دارایی‌ها می‌توان درآمد کسب کرد، بلکه با کاهش یافتن ارزش دارایی و در یک روند نزولی نیز پتانسیل کسب درآمد وجود دارد. علاوه بر این ویژگی‌ها، به لطف بروکر فارکس می‌توان تا چند برابر سرمایه‌ی اولیه وارد معاملات شد و درصورتیکه حتی روند قیمتی یک درصد در جهت تحلیل شما پیش برود، چندین برابر سود واقعی کسب نمایید. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را در خصوص اصول انتخاب بروکر به شما گفته و پس از آن، دو کارگزاری معتبر جهانی که در ایران نیز خدمات می‌دهند را معرفی نماییم. این مقاله به همت متخصصان مجموعه آی آر بروکرز نگارش شده و از طریق رسانه‌ی آرمان اقتصادی در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار گرفته است.

همانطور که برای فعالیت در بورس ایران ابتدا باید یک کارگزاری انتخاب می‌کردید، برای فعالیت در فارکس نیز باید ابتدا یک کارگزاری که به آن بروکر گفته می‌شود، انتخاب نمایید. بر خلاف تعداد کارگزاری‌های بورس ایران که محدود بوده و خدمات مشابهی دارند، کارگزاری‌های فارکس هم بسیار متعدد هستند و هم خدماتی که در آن‌ها دریافت خواهید کرد، کاملا متفاوت است. مهمترین وجه تمایز بروکرها، تعداد دارایی‌هایی است که در اختیار تریدر یا سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد. بروکرها بسته به قدرت مالی و توان زیرساختی خود، می‌توانند بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی مختلف را که در حوزه‌های انرژی، جفت ارزها، فلزات گران بها، رمزارزها، کالاها، سهام بین‌المللی، شاخص بورس، اوراق قرضه و … در اختیار مشتریان خود قرار دهند. همچنین تفاوت بارزی میان میزان کارمزد دریافت شده در هر بروکر وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه نمایید. طی بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر چندین کارگزاری معتبر در ایران فعالیت داشته که در این میان، می‌توان به ITBFX، ارانته و آمارکتس اشاره کرد. از آنجاییکه ITBFX به اندازه کافی شناخته شده هست و نیاز به معرفی کمتری دارد، در این مقاله به دو کارگزاری دیگر یعنی ارانته و آمارکتس خواهیم پرداخت.

بروکر ارانته

بروکر ارانته در سال ۲۰۱۸ میلادی تاسیس شده و در مدتی کمتر از ۵ سال توانسته روز به روز بر افتخارات خود افزوده و در سطح جهانی رشد نماید. این کارگزاری به لطف تیم تخصصی و پشتیبانی خود توانسته تا چندین جایزه‌ی مهم و ارزشمند در بازار فارکس کسب نموده و این افتخارات به جایی رسید که در اکثر وبسایت‌های رتبه بندی بروکرهای جهانی، به صدر لیست بروکرها منتقل شود. دقت داشته باشید که تمامی این افتخارات تنها در پنج سال نصیب ارانته شده، این در حالی است که یک کارگزاری قدیمی و شناخته‌شده‌تر همانند آلپاری، هنوز هم به سیستم سنتی خود ادامه داده و هیچ جایگاهی در رده‌بندی‌های خارجی و معتبر ندارد. اگرچه این امر به معنای ضعف آلپاری نیست، اما نشان می‌دهد که نتوانسته در دنیای مدرن امروزی که جلب رضایت مشتری مهمترین بخش یک کسب و کار موفق است، به خوبی عمل نماید.

همچنین بخوانید

بروکر ارانته

از اصلی‌ترین دلایل موفقیت ارانته در سطح جهانی، انجام پیش مطالعات فرهنگی و اقتصادی در منطقه بوده پیش از ورود به یک کشور است. این کارگزاری برای ورود به ایران، ابتدا رگولاتوری معتبر برای ایران یا همان FSA را دریافت کرد، سپس تیم پشتیبانی تخصصی پارسی زبان را دایر نمود و نهایتا نیز روش واریز و برداشت ریالی را ارائه کرد. همچنین به دلیل اینکه عموما در کشورهای اسلامی، تمایلی به پرداخت نرخ بهره یا همان SWAP وجود ندارد، ارانته حساب‌های خود را بدون نرخ بهره ارائه کرده است. پس از فراهم شدن این بستر، ارانته فعالیت رسمی خود را در ایران شروع کرد و به سرعت توانست مشتریان سایر بروکرها را به خود جلب کند. کارگزاری ارانته یکی از کمترین میزان کارمزدها را برای حساب‌های معاملاتی خود در نظر گرفته که این به معنای حاشیه‌ی سود بیشتر برای تریدرها است. بسیاری از تریدرهایی که پیشتر موفق به کسب سود نشده بودند، با مراجعه به این کارگزاری توانستند تراز مالی خود را مثبت نمایند.

آمارکتس

آمارکتس فعالیت خود را از سال ۲۰۰۷ میلادی شروع کرده و یکی از بروکرهای قدیمی اما مدرن بازار فارکس است. این کارگزاری تمرکز خود را برروی بیمه‌ی حساب مشتریان قرار داده تا در صورتیکه مشکلی پیش آید، شرکت بیمه تا سقف ۲۰ هزار یورو به ازای هر شکایت، خسارات وارده را جبران کند. از ورود این کارگزاری به بازار ایران نیز زمان زیادی نگذشته و تقریبا همزمان با ارانته وارد ایران شدند. از مزایای این کارگزاری می‌‎توان به سبد معاملاتی متنوع خصوصا در بحث سهام بین‌المللی اشاره کرد. اگر دوست داشته باشید که برروی یکی دارایی امن و خوش بازده تمرکز کنید، طبیعتا می‌توانید سهام شرکت‌های تسلا، گوگل، آمازون، اپل و … را معامله کنید. در آمارکتس، بیش از ۱۴۰ نماد معاملاتی سهام و همچنین شاخص بورس‌های بزرگ دنیا ارائه شده که یکی از کم‌ریسک‌ترین روش‌های فعالیت در بازار فارکس است.

از آنجاییکه علاقه‌مندان به معامله برروی نمادهای سهام، عموما معامله‌گران بلند مدت هستند، بنابراین علاوه بر میزان اسپرد و کمیسیون، باید به میزان نرخ بهره یا همان SWAP نیز دقت نمایند. خوشبختانه آمارکتس حساب‌های معاملاتی خود را بدون نرخ بهره تنظیم کرده و همین امر باعث شده تا همه‌ی شرایط برای تریدرها فراهم باشد. تیم پشتیبانی این کارگزاری نیز در ساعات فارکسی، پاسخگوی مشتریان هستند و به تمامی سوالات ایشان پاسخ خواهند داد. با توجه به تنوع نمادهای معاملاتی، و همچنین نداشتن نرخ بهره، آمارکتس یکی از اصلی‌ترین کاندیدهای بروکر سهام لقب گرفته است. جالب است بدانید که یکی از کمترین میزان کارمزدها برای انجام معامله برروی طلا نیز توسط همین کارگزاری ارائه شده است تا بتواند پس از آی تی بی، رتبه دوم را به عنوان بهترین بروکر برای معامله طلا را از آن خود نماید.

چه زمانی در فارکس معامله کنیم؟

اگرچه بازار فارکس به صورت ۲۴ ساعته باز است، اما این بدان معنا نیست که همواره نوسانات قیمتی وجود داشته تا تریدر بتواند سوار بر موج‌های صعودی یا نزولی شده و درآمد کسب کند. در این بازار، مفهومی به نام سشن های فارکس وجود داشته که با مطالعه کردن آن، می‌توانید بهترین زمان انجام معاملات را متوجه شوید. فارکس مجموعه‌ای از نمودارها است که به دلیل عرضه و تقاضا برروی یک نماد معاملاتی مشخص، همواره در حال تغییر بوده و تریدر می‌تواند سوار بر این موج‌های قیمتی، درآمد کسب نماید. اما زمانیکه اقتصاد جهانی در حالت استراحت است، طبیعتا عرضه و تقاضا کاهش یافته و نمودار تقریبا راکد خواهد شد. به بیان بسیار ساده، هنگامیکه مراکز مهم تجاری جهان تعطیل هستند، تغییراتی در نمودار مشاهده نخواهد شد. حال سوال اینجاست که مراکز تجاری جهانی و اثرگذار بر فارکس کدامند؟

اقتصاد جهانی متاثر از معاملات انجام شده در بورس‌های مختلف دنیا است که در میان آن‌ها، چهار بورس نقش پررنگ تری دارند. بورس نیویورک در آمریکا، بورس لندن در اروپا، بورس توکیو در آسیا و نهایتا بورس سیدنی در استرالیا از جمله مراکزی هستند که حجم معاملات بسیار بالایی داشته و محرک اصلی نمودارهای فارکس هستند. طبیعتا هر بورس در ساعات کاری کشور خود فعالیت داشته و ممکن است که یک بورس زمانی فعالیت خود را شروع کند که مردم کشورهای دیگر در خواب باشند! طبیعتا هنگامیکه بورس ژاپن فعالیت خود را در صبح آغاز می‌کند، بورس نیویورک در خواب عمیق شبانه است. بنابراین، سشن‌های فارکس به زمان‌هایی گفته می‌شود که حداقل یکی از چهار بورس فوق در حال فعالیت هستند و عرضه و تقاضای شکل گرفته در آن‌ها، چارت‌های فارکس را به حرکت در می‌آورد.

سشن های فارکس

بهترین زمان معامله در فارکس

طبیعتا تریدرها نمی‌توانند ۲۴ ساعته به نمودارها چشم بدوزند و همواره آماده‌ی باز کردن یا بستن یک پوزیشن باشند. در بهترین حالت، هر تریدر می‌تواند ۹ ساعت پای نمودارها نشسته (اگر فرض کنیم که شغل اصلی وی تریدری باشد) و پس از آن باید به زندگی خود برسد. اما از ساعت چند تا ساعت چند؟! خوشبختانه بورس‌های بزرگ دنیا در چند ساعت از شبانه روز با یکدگیر همپوشانی دارند. این بدان معناست که چند ساعت از آخر فعالیت بورس لندن با چند ساعت از اول فعالیت بورس نیویورک همزمان شده که باعث افزایش شدید عرضه و تقاضا و انجام بی شمار معاملات در سطح جهانی می‌شود. عموما تریدرهای حرفه‌ای، ساعاتی وارد معاملات بازار فارکس می‌شوند که دو بورس بزرگ جهانی همزمان مشغول فعالیت باشند. همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، بورس توکیو و سیدنی عموما همزمان فعالیت دارند. بورس لندن با بورس توکیو چند ساعتی همزمانی داشته و نهایتا بورس نیویورک نیز چند ساعتی با بورس لندن همزمان می‌شود. بهترین زمان انجام معاملات فارکس، عموما زمانی است که بورس لندن و نیویورک به صورت همزمان مشغول فعالیت هستند.

برای دیدن سشن های فارکس به وقت ایران، می‌توانید به وبسایت آی آر بروکرز به نشانی irbrokers.com مراجعه نمایید. این وبسایت، مرجع آموزش‌های فارکس بوده که تمامی محتواهای آموزشی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین این وبسایت مرجع اصلی ارزیابی عملکرد بروکرهای فعال در ایران بوده که تریدرها می‌توانند با توجه به استراتژی معاملاتی خود، بروکر مد نظر را انتخاب نمایند.

آی آر بروکرز

 

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا