کسب و کار

تونر چه فوایدی برای پوست دارد؟

احتمالا انواع تونرها را در قفسه بخش مراقبت از پوست داروخانه‌ها دیده‌اید. اما واقعا تونر قرار است برای پوست ما چه کاری انجام دهد؟ در واقع تونرها برای پوست صورت محصول فوق‌العاده‌ای هستند. افزودن تونر صورت به کارهای روزمره اغلب می‌تواند کلیدی برای داشتن ظاهری درخشان و با طراوت باشد. حتی افراد زیادی هستند که علی‌رغم اینکه از فواید استفاده از تونر آگاه نیستند، روزانه از آن استفاده می‌کنند. ما نیز از طرفداران پروپاقرص استفاده از تونر هستیم اما بیشتر از آن، طرفدار این هستیم که آگاهانه از تونر و دیگر محصولات آرایشی بهداشتی استفاده کنیم.

تونر چیست؟

تونر صورت به گونه‌ای یک سلاح مخفی برای رسیدگی و مراقبت از پوست است. این محصول به شکل ماده‌ای مبتنی بر آب بوده که ممکن است با مواد تسکین‌دهنده وتقویت‌کننده پوست مانند اکالیپتوس، نعناع فلفلی و آلوئه‌‌ورا غنی شده باشد. بنابراین تونرها اغلب با مواد اضافی و فرمولاسیو‌ن‌های متنوع تولید می‌شوند که مشخصا برای نوع بخصوصی پوست بهترین عملکرد را دارند. (برای مشاهده این تنوع در فرمولاسیون، می‌توانید به خرید تونر در مو تن رو بپردازید.)

در حقیقت تونر آخرین آثار کثیفی، آلودگی و سایر ناخالصی‌های گیر کرده در منافذ پوست را پس از شستن صورت از بین می‌برد. هنگامی که تونر به برنامه روزانه مراقبت از پوست شما اضافه شود، می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر ظاهر شما بگذارد. این محصول منافذ پوست را سفت‌‌تر کرده و روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد. همچنین سطح pH پوست را بازیابی می‌کند، آن را با از بین بردن لکه‌‌های زبر صاف کرده و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد.

همچنین بخوانید

به عبارتی وظیفه تونر این است که پوست شما را به آرامی و بدون اینکه رطوبت طبیعی آن از بین برود، شاداب و باطراوت کند. این بدان معناست که تونرها، پوست‌های حساس را ابدا تحریک نکرده و باعث خشکی بیش از حد آنها نمی‌شود.

از کدام تونر صورت باید استفاده کرد؟

شما می‌بایست در مورد همه محصولات مراقبت از پوست و مو به دنبال چیزی باشید که برای نوع پوست شما مناسب باشد. در مورد خرید تونر باید برچسب مواد تشکیل‌دهنده را بررسی کرده و مطمئن شوید که مواد شیمیایی یا مواد خشک‌کننده در آن وجود ندارد، همچنین از ترکیبات طبیعی و گیاهی در تهیه آن استفاده شده باشد.

بنابراین دوری کنید از:

  • الکل: اثر خشک‌کننده بالایی دارد و می‌تواند پوست‌های حساس را ملتهب و تحریک کند.
  • اسید‌سالیسیلیک: اغلب در تونرهای صورت برای مبارزه با آکنه یافت می‌شود و تمایل به خشک کردن پوست دارد.
  • بنزوئیل پراکسید: برای مبارزه با آکنه استفاده می‌شود اما می‌تواند برای بسیاری از افراد زیادی قوی باشد.
  • فتالات‌ها و پارابن‌ها: این دو به گروهی از مواد شیمیایی تعلق دارند که عموما بعنوان نگهدارنده‌های کم‌هزینه استفاده می‌شوند و سمومی از این دست چیزی نیستند که بخواهید پوستتان آنها را جذب کند.

در عوض، برچسب‌های روی تونر را برای مواد گیاهی زیر بررسی کنید:

  • فندق ویچ: از دیرباز برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود. به دلیل ایجاد رنگ یکنواخت پوست شناخته شده و اغلب برای متعادل کردن چربی‌های طبیعی پوست و کمک به باز کردن منافذ آن به کار می‌رود.
  • چای سبز: به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی خود شناخته شده و در تونر می‌تواند به جوانسازی ظاهر پوست کمک کند.
  • آلوئه‌ورا: آلوئه‌ورا به دلیل اثر تسکین‌دهنده‌اش مشهور بوده و می‌تواند آبرسانی را تقویت کرده و قرمزی یا ناراحتی‌های موقت را کاهش دهد.
  • روغن درخت چای: برای باز کردن منافذ پوست و از بین بردن تجمعات از سطح پوست استفاده شده و می‌تواند ظاهر منافذ را به حداقل برساند.
  • روغن گل رز: فوایدی مانند حذف طبیعی ناخالصی‌ها و سفت کردن موقت ظاهر پوست داشته و برای طیف وسیعی از انواع پوست عالی است.

برای مثال تونر سی گل از جمله تونرهایی است که از عصاره‌های گیاهی استفاده می‌کند و آسیبی به پوست شما نمی‌رساند. با استفاده از این تونر نه تنها آلودگی‌های روی پوست را پاک می‌کنید، بلکه به حفظ سلامت پوست و شادابی و طراوت آن نیز کمک خواهید کرد.

۷ مزیت استفاده از تونر

به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید چرا و چگونه تونر می‌تواند سطح مراقبت از پوست شما را ارتقا دهد:

  • ظاهر منافذ را به حداقل می‌رساند.

وقتی منافذ پوست صورت کوچکتر بنظر برسند، پوست شما صاف‌تر و صیقلی‌تر شده و به ایجاد ظاهری درخشان‌تر کمک می‌کند.

  • به محافظت از پوست در برابر عناصر مضر کمک می‌نماید.

تونر صورت طوری فرموله شده است که به پوست شما کمک می‌کند تا از عوامل استرس‌زای محیطی، تمیز شده و آسیب نبیند.

  • پوست را بطور موقت سفت می‌کند.

تونر صورت یک جوان‌کننده شگفت‌انگیز است و پوستی سفت‌تر و محکم‌تر را بدست می‌دهد. دو بار در روز از آن استفاده کنید تا بلافاصله تفاوت را احساس کنید.

  • فوق‌العاده با طراوت است.

شروع روز با تونری با رایحه گل رز باعث ایجاد احساس شادابی و طراوت می‌شود.

  • پوست را تسکین می‌دهد.

استفاده از تونرهای با منشا گیاهی و طبیعی، راهی عالی برای ایجاد حس آرامش بوده و ناراحتی‌های موقت آن را کاهش می‌دهد.

  • به از بین بردن چربی و آرایش کمک می‌کند.

تونر می‌تواند بطور طبیعی پوست شما را تمیز کرده و کثیفی و سایر ناخالصی‌ها را از بین ببر

  •  پوست در حفظ رطوبت کمک می‌کند.

تونر صورت بخصوص تونری که شامل گلاب و گلیسیرین باشد بطور طبیعی آبرسان بوده و به افزایش جذب مرطوب‌کننده‌ها کمک می‌نماید.

چه کسی باید از تونر و به چه صورت استفاده کند؟

محدودیت بخصوصی در مورد استفاده از تونر وجود ندارد و در واقع کسی نیست که نباید از تونر استفاده کند! تونر پوست‌های خشک را آبرسانی می‌کند، به از بین بردن چربی‌هایی که منافذ پوست‌های چرب را مسدود می‌کند می‌پردازد، پوست‌های حساس را تسکین می‌دهد، از پوست بالغ محافظت کرده و به یکدست شدن رنگ پوست در پوست‌های مختلط کمک می‌نماید.

اما اگر پوست چرب دارید، مستعد جوش صورت و آکنه هستید یا اینکه در روز بسیار آرایش می‌کنید، بیشترین سود استفاده از تونر را شما خواهید برد. زیرا همانطور که پیش‌تر گفتیم تونرها برای تمیز کردن و پاکسازی عمیق منافذ پوست بسیار خوب عمل می‌کنند. بدین منظور توصیه می‌کنیم از تونر الارو که برای درمان آکنه و کنترل تولید چربی طبیعی پوست طراحی شده است استفاده نمایید.

نحوه استفاده از تونر نیز بسیار آسان است. کافیست یک تکه پنبه را با تونر آغشته کرده و هر روز بعد از شستن صورت و شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب آن را با ملایمت روی پوست خود بکشید. با همین کار ساده، پوستتان را برای جذب بهتر مرطوب‌کننده و دیگر درمان‌های پوستی آماده خواهید کرد.

پوستی سالم و درخشان با تونرهای مو تن رو

همیشه وقتی صحبت از داشتن پوستی زیبا، شاداب و سالم به میان می‌آید، تونرها خودنمایی کرده و قدمی کلیدی در برنامه آرایشی و بهداشتی ما برمی‌دارند. در مجموع، افزودن تونر صورت به رژیم مراقبت از پوست آسان و مقرون‌به‌صرفه است و می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در ظاهر شما ایجاد کند. از اینرو اگر تاکنون از تونر استفاده نکرده‌اید، بنظر می‌رسد اکنون این مطلب توانسته باشد شما را به رسیدگی بیشتر از پوست خود ترغیب کرده باشد. بدین منظور برای بررسی و خرید انواع تونرهای باکیفیت، می‌توانید مجموعه‌ای مرغوب از تونرهای پوست را در فروشگاه اینترنتی مو تن رو مشاهده کرده و مورد مناسب خود را بیابید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا