اقتصاد کلان

فولکس‌واگن به دنبال خریدار برای کارخانه خودروسازی روسیه

روزنامه روسیه روز چهارشنبه گزارش داد فولکس‌واگن به دنبال فروش کارخانه مونتاژ خودرو خود در شهر کالوگا روسیه است و یک خودروساز قزاق می‌تواند خریدار آن باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ودموستی به نقل از منابع مطلع اعلام کردند که فولکس‌واگن تا پایان سال برنامه‌های خود را برای این تاسیسات نهایی خواهد کرد. نیکلای لاود، سخنگوی فولکس واگن گفت: ما به طور مداوم تحولات جاری را زیر نظر داریم و سناریوهای مختلف آینده را در نظر می‌گیریم. با این حال، هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

فولکس واگن در ماه مارس اعلام کرد که تولید در سایت‌های کالوگا و نیژنی نووگورود تا اطلاع ثانوی به دلیل تحریم‌های غرب اعمال شده در پی حمله روسیه به اوکراین به حالت تعلیق در خواهد آمد و صادرات خودرو به روسیه با اثرگذاری فوری متوقف خواهد شد.

روزنامه روسی ودموستی عنوان کرد که کارخانه کالوگا را شرکت آسیا اتو قزاقستان در شهر شرقی اوسکمن می‌تواند خریداری کند. این روزنامه گفت که مجوز تولید خودروهای فولکس واگن و اشکودا را دارد.

بر اساس گزارش رویترز، یک اتحادیه کارگری روسیه در اوایل ماه جولای، اعلام کرد که فولکس واگن کارخانه نیژنی نووگورود را تعطیل و تجهیزات را به کالوگا منتقل می‌کند.

فروش خودروهای جدید در روسیه در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد کاهش یافت که منعکس‌کننده تحریم‌هایی است که بر عرضه قطعات، قیمت‌ها و آسیب‌رساندن به تقاضا و خروج خودروسازان خارجی تأثیر گذاشته است.

از زمان اعزام نیروهای مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه، صنعت خودروسازی روسیه تقریبا متوقف شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا