امور زیربناییراه و ساختمان

آبگرفتگی ٢٠٧ محور روستایی را مسدود کرد/ انسداد محور چالوس، هراز و آزادراه تهران-شمال

مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: در حال حاضر محور چالوس، جاده تهران-شمال و محور هراز به دلیل احتمال ریزش کوه یا ترانشه‌ها مسدود هستند. البته تاکید می‌کنم فعلا ریزشی در این مسیرها رخ نداده اما از آنجایی که احتمال ریزش وجود دارد به همین دلیل تصمیم به انسداد این مسیرها گرفته شده است.


همچنین بخوانید

عباس بهرامی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور با توجه به بارش باران و سیلابی بودن برخی از مسیرها اظهار داشت: پس از اعلام هشدارهای هواشناسی و وضعیت‌های قرمز و نارنجی در برخی از مناطق و شهرها، تمام عوامل راهداری در سطح کشور به حالت آماده باش درآمدند و در حال حاضر ١٨٢٠ راهدار در قالب ٢٠١ اکیپ راهداری با ١۴٣۵ دستگاه و ماشین آلات راهداری مشغول به کار در مسیرهای آسیب دیده و آسیب پذیر هستند. 

وی ادامه داد: مهمترین مسیرهایی که در شرایط جوی چند روز گذشته شدند، جنوب و جنوب شرق کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان،یزد و خارج از محدوده استان تهران بوده‌اند. 

مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر ٢٠٧ محور روستایی مسدود شده و از ٢١ محور فرعی که دچار آبگرفتگی شده توانستیم ١٢ محور را بازگشایی کنیم و همچنین ٧ محور شریانی مسدود بود که با اقدام راهداران ۶ محور بازگشایی شد. 

بهرامی‌نیا افزود : در حال حاضر محور چالوس، جاده تهران-شمال و محور هراز به دلیل احتمال ریزش کوه یا ترانشه‌ها مسدود هستند البته تاکید می‌کنم فعلا ریزشی در این مسیرها رخ نداده اما از آنجایی که احتمال ریزش وجود دارد به همین دلیل تصمیم به انسداد این مسیرها گرفته شده است.

وی با اشاره به مسیر جایگزین محورهای مسدود اعلام شده، اظهار داشت: بار ترافیکی این مسیرها وارد فیروزکوه شده از این رو در جاده فیروزکوه از شمال-جنوب در منطقه گیلاوند شاهد ترافیک سنگینی هستیم . البته نقطه ‌ای در این جاده هم دچار ریزش شده اما به حدی نیست که باعث انسداد مسیر شود.

مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه از یک هفته گذشته به مردم درباره عدم انجام سفرهای غیرضروری با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده هشدار داده بودیم، گفت: خوشبختانه شاهد تلفات جاده‌ای ناشی از ریزش کوه، سیلاب و آبگرفتگی‌ها نبودیم البته یکی از راهداران در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان در حین کار و رفع انسداد جان خود را از دست داد اما به مسافران هیچ آسیبی وارد نشده است. 

وی ادامه داد : متاسفانه برخی از مسافران هشدارها را جدی نگرفتند و وارد جاده شدند اما خوشبختانه هیچ مسافری در راه نمانده است.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا