ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

واتس‌اپ و اسنپ در روسیه جریمه شدند

دادگاهی در روسیه پیام رسان واتس‌اپ و اسنپ و چند شرکت خارجی دیگر را به دلیل نگهداری اطلاعات کاربران روسی در خارج از این کشور جریمه کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین، با شرکتهای فناوری بزرگ در خصوص محتوا، سانسور، نگهداری اطلاعات کاربران و تاسیس نمایندگی محلی درگیر شده است.

دادگاه منطقه تاگانسکی، واتس‌اپ را ۱۸ میلیون روبل (۳۰۱ هزار و ۲۵۵ دلار) برای تکرار تخلف جریمه کرد. این پیام رسان اوت سال میلادی گذشته، چهار میلیون روبل جریمه شده بود. این دادگاه همچنین گروه مچ که مالک تیندر است را مبلغ دو میلیون روبل، اسنپ و هتلز دات کام را یک میلیون روبل و سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای را ۵۰۰ هزار روبل جریمه کرد.

رگولاتور ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) اعلام کرد این پنج شرکت اسنادی که تایید می‌کند اطلاعات کاربران روسیه در داخل کشور نگهداری و پردازش می‌شود را فراهم نکرده اند.

گروه اکسپدیا که مالک هتلز دات کام است، در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال بررسی حکم دادگاه است اما شرکتهای دیگر در این باره اظهارنظر نکردند.

اسپاتیفای دفتر روسی خود را در مارس تعطیل کرد و مدت کوتاهی پس از آن، سرویس خود را در این کشور به حال تعلیق درآورد.

روسیه دسترسی به فیس بوک و اینستاگرام که پلتفرم‌های شرکت مِتا پلتفرمز هستند و همچنین توییتر را مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ در اوکراین مسدود کرد. مِتا در زمینه فعالیت افراطی در روسیه مجرم شناخته شد و درخواست تجدیدنظرش در خصوص این عنوان، در ژوئن رد شد اما مسکو اجازه داد واتس‌اپ قابل دسترس بماند.

بر اساس گزارش رویترز، آنتون گورلکین، نائب رئیس کمیته سیاست اطلاعات پارلمان روسیه اظهار کرده است: از زمان تصویب قانون نگهداری اطلاعات کاربران در داخل کشور در سال ۲۰۱۵، بیش از ۶۰۰ شرکت با درخواست‌های روسیه موافقت کرده‌اند. در زمینه جنگ اطلاعاتی با غرب، ما متقاعد شده‌ایم که چنین اقدامی ضروری بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا