صنعت، معدن، تجارت

ساخت ۲۶۱ واحد کارگاهی دانش بنیان در ۷ شهرک فناوری کشور

معاون وزیر صمت از ساخت ۲۶۱ واحد کارگاهی دانش بنیان در ۷ شهرک فناوری کشور با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

علی رسولیان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: با همکاری معاونت علمی و فناوری ۲۶۱ واحد کارگاهی دانش بنیان با متوسط متراژ ۲۵۰ مترمربع و سرمایه گذاری ۵ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال در ۷ شهرک فناوری کشور ساخته خواهد شد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: البته برای مشارکت در ساخت واحدهای کارگاهی عمومی و دانش بنیان، چارچوب مناسبی ابلاغ خواهد شد که بر اساس آن ظرفیت‌سنجی لازم از نظر متقاضیان، شناسایی شهرک‌های صنعتی دارای توجیه فنی و اقتصادی و تقاضا محور مدنظر قرار می‌گیرد.

رسولیان با بیان اینکه اکنون نزدیک به ۶۰۰ واحد دانش‌بنیان تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند، افزود: در شهرک‌هایی که زمین برای واگذاری به متقاضیان کم است، مزایده برگزار می‌شود، اما این فرآیند برای شرکت‌های دانش‌بنیان حذف شده و آنان بدون مزایده می‌توانند زمین مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: میزان پیش پرداخت حق بهره‌برداری نیز از ۱۰ درصد و در برخی مناطق محروم از پنج درصد بیشتر نیست و مدت زمان بازپرداخت نیز ۴۸ ماهه خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا