امور زیربناییتعاون و اشتغال

ظرفیت سالانه ۱.۲ میلیون نفری فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور سالانه ۱.۲ میلیون نفر است و در سال ۱۴۰۰ به ۹۱۹ هزار مهارت آموز، گواهی بین المللی پایان دوره داده شد.

به گزارش آرمان اقتصادی سیدغلامحسین حسینی نیا که به مناسبت هفته ملی مهارت به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز (۷ مرداد) تهران سخنرانی می‌کرد گفت: امروز اهمیت مهارت آموزی خصوصاً آموزش مهارت برای جوانان و کارجویان بر کسی پوشیده نیست.

همچنین بخوانید

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقش تبدیل علم نافع به عمل اثرگذار را برعهده دارد و علمی که به عمل درآید و زمینه رفاه مردم را فراهم کند در عِداد علم نافع است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در مهارت آموزی تاکید دارند و از آن به پنجه‌های کارآمد یاد می‌کنند. لذا پس از انقلاب مراکز زیادی در زمینه مهارت آموزی ایجاد شد. در حال حاضر ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولت ۵ هزار و ۴۰۰ کارگاه آموزشی و ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تاکید زیادی بر مهارت آموزی دارد. در سفرهای استانی رئیس جمهور شاهد تصویب ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان‌های مختلف بوده ایم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای برخی طرح‌های این سازمان را شامل آموزش مهارت‌های اشتغال برای همه اقشار بالای ۱۵ سال، جوانان بیکار و جویای کار، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، زندانیان و خانواده‌هایشان، سربازان، کودکان کار، معلولان و خانواده‌های آنها و … را در دست اجرا دارد که می‌توان به آموزش مهارت به دانش آموزان و طرح نخلستان برای ۵۰۰ هزار دانشجو و دانش آموخته رشته‌های دانش بنیان اشاره کرد.

حسینی نیا ظرفیت سالانه آموزش مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی را یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عنوان و اظهار کرد: سال گذشته ۹۱۵ هزار نفر گواهینامه‌های بین المللی مهارت آموزی را از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت کرده اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا