اقتصاد کلان

صعود بورس به سقوط ختم شد

درحالی که روند حرکت شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات نسبت به روز معاملاتی قبل صعودی بود، در ادامه معاملات روز جاری روند نزولی به خود گرفت و دوباره قرمزپوش شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، شاخص کل بورس امروز با ۲۷۹۵ واحد کاهش، تا رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با کاهشی ۲۲۴۹ واحدی، در رقم ۳۸۷ هزار و ۲۱۸ واحد ایستاد. در این بازار ۲۹۳ هزار معامله به ارزش ۲۵ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال انجام شد.

پالایش نفت تبریز، ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پردیس و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

این درحالی است که شاخص کل فرابورس توانست با ۱۹ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۸۸۱ واحد برسد. در این بازار ۱۵۴ هزار معامله به ارزش ۸۳ هزار و ۳۸ میلیارد ریال انجام شد.

پالایش نفت شیراز، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت لاوان، سنگ آهن گهرزمین، تجلی توسعه معادون و فلزات و آهن و فولاد غدیر ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا