امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خسارت ۹۱ میلیارد ریالی سیلاب به کشاورزی کازرون

شیراز – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: بارندگی‌ها و متعاقب آن جاری شدن سیل در این شهرستان بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمید رشیدی با اشاره به وقوع سیل و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته، اظهار کرد: در روزهای ششم و هفتم مرداد ماه، شاهد نزول ۶۵ میلیمتر باران در شهرستان کازرون بودیم.

همچنین بخوانید

وی افزود: به دنبال وقوع سیلاب، ارزیابی خسارت مالی وارد شده به تأسیسات و محصولات کشاورزی و دامپروری با حضور کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در مناطق مختلف از همان ساعات اولیه آغاز شد.

او عنوان کرد: سیل به محصولات زراعی و باغی، دام و زنبور عسل، جاده‌های بین مزارع، چاه‌های کشاورزی، قنوات، کانال‌های انتقال آب، سیستم‌های آبیاری نوین خسارت وارده کرده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: در طی این مدت میزان خسارت‌های وارده ناشی از سیل اخیر به تأسیسات آب و خاک و امور زیربنایی حدود ۷۰ میلیارد ریال، میزان خسارت به بخش‌های زراعی و باغی بیش از ۲۰ میلیارد ریال، و بیش از یک میلیارد ریال به بخش دام بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون با تأکید بر اینکه استفاده از روش‌های نوین آبخیزداری هم می‌تواند به بحث مهار و استفاده از این سیلاب‌ها برای کشاورزی در ماه‌های گرم سال بهره‌مند و هم از خسارت‌های ناشی از رواناب‌ها جلوگیری کرد، گفت: بیشترین خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مربوط به بخش جره و بالاده این شهرستان بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا