بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۱۷ هزار واحد افت کرد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۷هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۱۱۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۶۰۲میلیارد تومان در بیش از ۳۰۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۷هزار و ۳۵۳واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۳هزار و ۵۰۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فناوران، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، تامین سرمایه امید و مبین انرژی خلیج فارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۲۶۴میلیون ورقه به‌ارزش ۱۰هزار و ۳۶میلیارد تومان در ۱۳۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۷۸واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۷۰۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام پالایش بیمه دی، گسترش صنایع روی ایرانیان و صنعت روی زنگان شد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا