اقتصاد کلان

در اسرع وقت گزارش خسارات سیل اخیر به حوزه کشاورزی و دامداری ارائه می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از گزارش جامع خسارات وارده سیل به بخش کشاورزی و دامداری به انضمام تکالیف بر زمین مانده دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد عسگری در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد:‌ در چند روز گذشته شاهد بودیم که سیل خسارات زیاد مالی و جانی به ملت ایران وارد گردید. حضور به موقع رئیس جمهور و مدیران و مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس باعث شد تا امکانات برای مدیریت بحران بسیج شوند اما تکالیف بر زمین مانده از گذشته باعث شد تا حجم خسارات بالا رود.

وی در ادامه اظهار کرد: خسارت زیادی به کشاورزان و دامداران در اکثر استان‌ها وارد شده است. وزارت جهاد کشاورزی و بیمه مرکزی باید در راستای امهال وام‌ها و ارائه تسهیلات اقدام کند. شاهد خسارات سنگینی در استان فارس به مردم بودیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی با توجه به دستور رئیس مجلس مصمم است که گزارش جامعی از میزان خسارت وارده سیل اخیر به انضمام تکالیف بر زمین مانده دستگاه‌های متولی تهیه کرده و در اسرع وقت در اختیار مجلس قرار دهد. تقاضا داریم که دولت و سازمان برنامه و بودجه به مطالبات کشاورزان توجه داشته باشد.

انتهای پیام  

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا