امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضرورت توجه ویژه به بخش‌های دارای ارزش افزوده در کشاورزی

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه ویژه به بخش های دارای ارزش افزوده در کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد کلامی ظهر امروز در نشستی با حمید اورعی مشاور وزیر جهادکشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی ضمن تشکر از تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی از شروع به کار دولت جدید و خصوصاً از زمان اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، مجموعه جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی را یک مجموعه خوب، کارآمد و با نشاط توصیف نموده و افزود: باعث خوشحالی ماست که در رأس جهاد کشاورزی استان، یک مدیر تراز کشوری حضور دارد که علاوه بر مدیریت، کارشناس حوزه فعالیت خود نیز می‌باشد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: خوشبختانه وحدت و همدلی خوبی در تیم اقتصادی استان وجود دارد که این امر، به حل چالش‌های پیش روی استان کمک شایانی نموده است.

کلامی کشاورزی، صنعت و معدن را ارکان تولید استان معرفی نموده و عملکرد مدیران این سازمان‌ها در استان را فوق العاده توصیف نمود.

وی در زمینه طرح تحول کشاورزی گفت: خوشبختانه ما برنامه مدونی برای رسیدن به رشد ۸ درصدی در استان تدوین نموده‌ایم و برای هر پروژه نیز مراحل کار تعریف کرده، جایگاه فعلی و مسیری که باید طی کنیم را مشخص کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، این استان را در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی جز سه استان برتر کشور دانست.

وی با اشاره به دریافت مجوزهای اولیه تأسیس دو شهرک کشاورزی در پایاب سد سهند در شهرستان هشترود، گفت: برنامه ما توجه به بخش‌هایی است که می‌تواند در کشاورزی ثروت آفرین باشد. پرورش ماهیان خاویاری، تولید خاویار و پرورش زالو به علت ارزش افزوده بالایی که دارد برنامه‌های بسیار خوبی است که می‌توانیم در استان آنها را به اجرا درآوریم زیرا ظرفیت‌های لازم برای اجرای این برنامه‌ها را داریم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در زمینه تولید پسته و زعفران اقدامات خوبی در استان انجام شده است و در حال تبدیل به قطب پسته و زعفران هستیم شهر مرند در حال تولید زعفران در عیارهای بالا است و اگر میزان تولید این محصولات به حد کافی برسد با توجه به پیشینه تاریخی که آذربایجان شرقی در زمینه تجارت و صادرات دارد، مجموعه‌های بسته بندی، فرآوری و صادرات این محصولات نیز ایجاد خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا