اقتصاد کلان

انهدام ۱۰ کانتینر آب انبه، خرما و روغن

بر اساس مکاتبه صورت گرفته بین سازمان اموال تملیکی و سازمان بنادر، انهدام ۱۰ کانتینر ۲۰ فوت، شامل آب انبه، خرما و روغن در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در مکاتبه اخیر بین مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان هرمزگان با معاون امور بندری و اقتصادی اداره بنادر و دریانوردی این استان، موضوع انهدام چند کانتینر کالای خوراکی مطرح شده است. بر این اساس اموال تملیکی از بنادر خواسته تا تشریفات خروج و تامین کامیون های لازم جهت انتقال اقلام  موجود در سه فقره قبض انبار شامل ۱۰ کانتینر کالا را مهیا تا جهت امحا به محل دفن پسماند شهرداری بندرعباس منتقل شود.

بر اساس این گزارش کالاهای مورد نظر جهت انهدام شامل هشت کانتینر ۲۰ فوت آب انبه، یک کانتینر خرما و یک کانتینر روغن است.

این انهدام در شرایطی صورت می‌گیرد که این کالاها احتمالا به دلیل گذر زمان و ماندگاری بیش از حد در انبارها و عدم ترخیص به موقع  و یا عدم اقدام به موقع جهت اعلام متروکه و تعیین تکلیف در انبارهای اموال تملیکی، قابل مصرف نبوده و باید منهدم شود هر چند که می‌تواند بحث قاچاق نیز مطرح باشد.

انباشت کالا در انبارهای سازمان اموال تملیکی فراتر از این آمار و ارقام بوده و از در چند ماه اخیر با دستور رئیس جمهور و ورود قوه قضائیه تعیین تکلیف این اقلام در دستور کار قرار گرفته است.

اخیرا نیز رئیس قوه قضائیه با حضور در بوشهر و بازدید از انبارها با انتقاد از وضعیت انباشت کالاها و از بین رفتن حجم بالایی از این اقلام، دستور رسیدگی فوری را صادر کرده است.

انهدام ۱۰ کانتینر آب انبه، خرما و روغن

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا