صنعت، معدن، تجارت

ارسال ۸۸ هزار پرونده تخلف صنفی به تعزیرات/ گرانفروشی در صدر است

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت از ارسال پرونده تخلف ۸۸ هزار و ۷۴۵ واحد اقتصادی به دلایلی چون گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و کم فروشی به تعزیرات خبر داد.

سید مجتبی سجادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت برخورد با تخلفات صنفی، اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بازه زمانی چهار ماهه ابتدایی سال جاری و با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و برگزاری مانورهای نظارتی، حدود ۵۲۳ هزار و ۱۴۹ مورد بازرسی از بازار اقلام هدف و پرمصرف در سراسر کشور صورت گرفته است.

همچنین بخوانید

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تعداد تخلفات کشف شده ۱۱۰ هزار و ۴۷۳ مورد بود که گرانفروشی، کم فروشی و عدم ارائه فاکتور خرید در صدر تخلفات قرار داشته است.

وی افزود: از تعداد کل این بازرسی‌ها، پرونده تخلف ۸۸ هزار و ۷۴۵ واحد اقتصادی با ارزش ریالی ۱۹۷،۷۶۷ میلیارد ریال جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شد و بعضاً مشاهده می‌شود که در برخی از واحدها تخلفات مختلفی به صورت همزمان صورت پذیرفته است.

سجادی در ادامه اهداف اجرای گشت‌های مشترک در کشور را تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالاهای اساسی در مراحل تأمین و توزیع، ایجاد بستر مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از سوءاستفاده برخی عوامل سودجو از جو روانی بازار ناشی از افزایش تقاضا، توأم با عدم تعادل عرضه و تقاضا در پاره‌ای موارد و رسیدگی فوری و دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارشهای مردمی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان ویژه این سازمان در ایام مذکور با برگزاری گشتهای مشترک بازرسی با سایر دستگاه‌ها و اتحادیه‌های مربوطه، علاوه بر استقرار اکیپ‌های بازرسی در مراکز عمده عرضه کالا در قالب‌های سیار و ثابت، نسبت به بازرسی میدانی از مبادی مختلف اعم از انبارها و مراکز نگهداری عمده کالا، بنکداران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی اقدام کردند.

سجادی در ادامه با اشاره به اختیارات ویژه ای که اخیراً جهت تشکیل شعب ملی به سازمان تعزیرات حکومتی داده شده است، اظهار کرد: همکاری‌های مفیدی با شعب ملی تعزیرات حکومتی در زمینه برخورد با تخلفات کلان صورت گرفته و فارغ از صلاحیت محلی، در هر منطقه‌ای که نیاز به حضور مشترک تعزیرات و کارشناسان سازمان حمایت بوده، این تعامل به بهترین شکل انجام گرفته و احکام نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی شعب مذکور صادر می‌شود.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر بازار، از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف و سوءاستفاده احتمالی برخی افراد سودجو مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ اعلام کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا