بانک و بیمه

روبل قوی کارگران خارجی را به روسیه می‌کشاند

با استناد به داده‌های شبکه مشاوره FinExpertiza گزارش داد که بیش از ۳.۱۲ میلیون نفر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ برای کار وارد روسیه شده‌اند.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ازتاس، با استناد به داده‌های شبکه مشاوره FinExpertiza گزارش داد که بیش از ۳.۱۲ میلیون نفر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ برای کار وارد روسیه شده‌اند.

 

 براین اساس، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، ۴.۱۶ میلیون خارجی در صف ثبت نام مهاجرت بودند، که ۳.۱۲ میلیون نفر (۷۵٪) کار را به عنوان هدف خود ذکر کردند. تعداد افرادی که به دنبال کار هستند یک سوم بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته است که ۲.۳۴ میلیون خارجی برای کار به روسیه آمده بودند.

به گفته النا تروبنیکووا، رئیس FinExpertiza، سه ماهه اول سال به دلیل افت شدید روبل در اثر فشار تحریم‌های مرتبط با اوکراین، با خروج مهاجران کار همراه بود. با این حال، از آنجایی که روبل ضررهای خود را در اوایل آوریل به دلیل تغییر در سیاست پولی روسیه و تحریم‌های متقابل جبران کرد، تعداد ورودی‌ها افزایش یافت. به گفته این تحلیلگر، در حالی که برخی از مهاجران قبلا در روسیه بودند، افراد جدید بسیاری در طول سه ماه گذشته ثبت نام کردند.

وی گفت: این موضوع در درجه نخست تحت تأثیر روبل قوی غیر منتظره قرار گرفت، در نتیجه بازار کار روسیه برای خارجی‌ها جذاب‌تر شده چون درآمد آنها به ارز خارجی افزایش یافته است.

علاوه بر تقویت روبل، تحلیلگران اعلام کردند که رشد صنعت ساخت و ساز بسیاری از تازه واردان را جذب کرده است، زیرا این حوزه به طور سنتی تعداد زیادی از خارجی‌ها را به کار می‌گیرد.

طبق داده های FinExpertiza، حدود نیمی از کل کارگران مهاجر (۱.۵۴ میلیون نفر) از ازبکستان، حدود ۵۲۰۰۰ نفر از تاجیکستان و تعداد فزاینده‌ای از کارگران از قرقیزستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، چین، اوکراین و مولداوی وارد شده‌اند.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا