انرژی

پایان تنش آبی ۹ ساله در روستای کهنک دزفول

مدیرعامل آبفا خوزستان از بهره برداری طرح آبرسانی به روستای کهنک بخش چغامیش دزفول خبرداد.

همچنین بخوانید

محمد رضا کرمی‌نژاد در مراسم آبرسانی به روستای کهنک در دزفول که امروز، ۱۹ مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: عزم و توجه دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای خوزستان جدی است و از ابتدای دولت سیزدهم ۱۴۰۰ روستای خوزستان آبدار شده است.

وی افزود: پروژه آبرسانی به روستای کهنک بخش چغامیش دزفول با اعتبار ۳۲۵ میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: در این پروژه یک چاه و یک خط انتقال ۲۵۰ میلیمتری به طول ۱۰ کیلومتر اجرا شده است.

کرمی نژاد تصریح کرد: این روستا بیش از ۹ سال است که تنش آبی دارد و با بهره برداری از این چاه، آب این روستا پایدار می شود و به صورت ۲۴ ساعته مردم از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح افزود: این پروژه برای تامین آب شرب پایدار و با جمعیت تحت پوشش ۲ هزار و ۲۳۷ نفر وارد مدار بهره برداری شده است.

کرمی نژاد به آبدار کردن آب شرب دو روستای دیگر اشاره کرد و گفت: همچنین در این پروژه آبرسانی به روستاهای فیروز آباد و بنه قیصر تا ماه آینده تکمیل و وارد مدار می شوند.

وی تصریح کرد: پدیده مونسون در خوزستان خسارتی به تاسیسات آبفا وارد کرده که همه یکی پس از دیگری وارد مدار شده اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به آغاز پروژه های محرومیت زدایی روستاهای دزفول و اندیمشک خاطرنشان کرد: پروژه های محرومیت زدایی روستاهای خورستان در حال اجرا است و هفته آینده پروژه های محرومیت زدایی دزفول و اندیمشک آغاز می شود و تمام روستای فاقد آب شرب پایدار، تامین آب آن ها پایدار می شود و روستای بدون آب در شهرستان دزفول نخواهیم داشت.

کرمی نژاد با اشاره به اجرای پروژه ماده ۵۶ دزفول گفت: پروژه ماده ۵۶ فاضلاب دزفول با تلاش نماینده مردم دزفول در حال پیگیری است و پروژه فاضلاب دزفول از فاینانس داخلی تامین اعتبار می شود.

وی اظهار کرد: اعتبارات سفر رییس جمهور به دزفول تصویب شده است و روند اجرایی طرح فاضلاب دزفول با پیگیری های نماینده شهرستان ساماندهی می شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: بنابر تکلیفی که داریم باید فاضلاب اهواز ظرف دو سال تکمیل شود که برای این کار برنامه ریزی لازم انجام شده و در حال اجرا است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا