کسب و کار

سینی شیرینگ، محصولی کاربردی در صنایع بسته بندی

صنعت بسته‌‌‌‌‌‌بندی جزو مهم‌ترین ‌‌پیش‌نیازهای تولیدات هر کشوری است و صنایع مختلفی به آن وابسته هستند. حتما می‌دانید که نگهداری از هر محصول تولیدیَ، به‌اندازه فرایند تولید آن در سلامت محصول اهمیت دارد. ازاین‌رو برای بسته‌‌‌‌‌‌بندی محصولات، استانداردهای سخت‌‌‌‌‌گیرانه ای تعریف‌شده و در این راستا صنعت بسته‌بندی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. آیا تا کنون چیزی راجع‌به سینی شیرینگ شنیده‌اید؟ این محصول که با نام‌های مختلف زیرشیرینگی و کفی لبنی نیز شناخته می‌شود، یکی از متریال‌های مهم و پرکاربرد بسته‌‌‌‌‌‌بندی است که در صنعت تزریق پلاستیک تولید می‌شود. حتما تابه‌حال در مغازه ها انواع مختلف آن را دیده‌اید، این محصول در اندازه‌های مختلف تولید‌شده و کاربردهای ویژه خود را دارد. آنچه در استفاده از سینی شیرینگ پلاستیکی اهمیت پیدا می‌کند، ویژگی‌های خاص آن در بسته‌‌‌‌‌‌بندی محصولات لبنی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم‌.

سینی شیرینگ چیست؟

قبل از این که راجع‌به کاربرد سینی شیرینگ پلاستیکی صحبت کنیم، بهتر است یک تعریف مشخص از این محصول داشته‌باشیم. کفی لبنی یا زیرشیرینگی در واقع همان ظروف یکبار مصرف هستند که با هدف استفاده مجدد از کاغذ و محصولات آن، از خمیر کاغذهای بازیافتی تولید‌شده و در صنعت بسته‌‌‌‌‌‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر با صنعت تزریق پلاستیک آشنا باشید، به‌خوبی نحوه تولید کفی لبنی را درک می‌کنید. نحوه تولید این محصول به این صورت است که خمیر تهیه‌شده از محصولات کاغذی قابل بازیافت، پس از عبور از فرآیندهای بهداشتی و غربالگری بر روی قالب‌های مخصوصی می‌نشیند و سپس بر اثر حرارت خشک می‌شود. در تولید این محصولات یک مسئله مهم نمود می‌یابد و آن هم بسته‌‌‌‌‌‌بندی پایدار در راستای حفظ منابع است. در واقع استفاده از این محصولات بسته‌بندی در صنایع بسیار مهمی مانند بسته‌‌‌‌‌‌بندی لبنیات به کاهش اثرات مخرب زیست محیطی می‌انجامد.

images_1660243725.jpg

کاربرد سینی شیرینگ

واژه شیرینگ خود به نوعی بسته‌‌‌‌‌‌بندی و وکیوم غیر قابل نفوذ اشاره دارد و زیرشیرینگی نیز مسلما نوعی محصول بسته‌‌‌‌‌‌بندی با هدف پک‌‌‌سازی و وکیوم محصولاتی است که بهداشت آن‌ها به‌شدت حائز اهمیت است. بیشترین کاربرد کفی لبنی در کارخانجات تولید محصولات لبنی به‌خصوص ماست دیده می‌شود. رعایت‌ استانداردهای لازم در تولید زیرشیرینگی‌ها سبب‌شده محصولات لبنی به‌خوبی داخل این سینی‌ها جای گرفته و بسته‌‌‌‌‌‌بندی محکم و با دوامی داشته‌باشند. در واقع محصولات لبنی که داخل این سینی‌ها قرار می‌گیرند، به‌صورت پک بسته‌‌‌‌‌‌بندی می‌شوند. جالب آن است که کفی لبنی وزن بسیار کمی دارد. این سینی‌ها در ابعاد و ارتفاع مختلف مخصوص ظروف چهار گوش و ته گرد محصولات لبنی تولید‌شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال سینی شیرینگ با ابعاد ۳۰ در ۳۰ سانتی متر برای بسته‌‌‌‌‌‌بندی ماست سطلی و سنتی استفاده‌شده و در هر زیره با این سایز چهار سطل تا سایز ۱۵ سانتی متر جای می‌گیرد.

همچنین بخوانید

این در حالی است که برای بسته‌‌‌‌‌‌بندی ماست‌های دبه‌ای، زیرشیرینگی پلاستیکی با سایز ۲۵ در ۲۵ سانتی متر انتخاب مناسب‌تری است. در یک حالت کلی با توجه به این که ظروف ماست در اندازه‌های مختلفی وجود دارد، طبیعتا زیره بسته‌‌‌‌‌‌بندی آن‌ها نیز در سایزهای مختلفی عرضه می‌شود. به‌همین‌خاطر لازم است که برای بسته‌‌‌‌‌‌بندی اصولی و پایدار محصولات لبنی از زیره‌هایی متناسب با سایز ظروف لبنیات استفاده کنید. در صنعت تزریق پلاستیک برای هر یک از انواع ماست‌های لیوانی، سطحی، سنتی و دبه‌ای و غیره سینی شیرینگ خاصی تولید می‌شود.

images_1660243646.jpg

انواع سینی شیرینگ

زیرشیرینگی در دو نوع مقوایی و پلاستیکی تولید می‌شود و هر یک مزایای خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال سینی‌های پلاستیکی با وجود وزن بسیار کمی که دارند از استحکام و مقاومت بالایی برخوردارند. ضمن این که این سینی‌ها انعطاف‌‌‌پذیری مناسبی دارند و به سختی دچار آسیب یا شکستگی شده و طول عمر بیشتری دارن؛ ازاین‌رو کمتر به تعویض نیاز پیدا می‌کنند. سینی‌های شیرینگی پلاستیکی به دلیل استحکام قابل قبول، علاوه بر بسته‌‌‌‌‌‌بندی لبنیات، در بسته‌‌‌‌‌‌بندی روغن‌های قوطی و حلبی و محصولات مشابه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. محصولات بسته‌‌‌‌‌‌بندی‌شده در کفی لبنی پلاستیکی بدون کوچک‌ترین آسیب، بارگیری ‌شده و به مقصد می‌رسند. در مقابل زیره‌های مقوایی یک‌بار مصرف بوده و پس از باز‌شدن پک بسته‌‌‌‌‌‌بندی دیگر قابل استفاده نیستند؛ اما می‌توان این زیره‌های مقوایی را بارها وارد چرخه بازیافت کرد.

قیمت سینی شیرینگ

با توجه به این که این محصولات از مواد ‌‌‌‌‌دست‌اول تولید نشده و جزو محصولات بازیافتی به‌شمار می‌روند، قیمت ارزانی دارند‌. در کل قیمت سینی شیرینگ در مقابل مزایای قابل توجهی که ارائه می‌دهد، بسیار ناچیز است. معمولا شرکت‌ها و کارخانجات تولید‌‌کننده محصولات لبنی، این زیره‌ها را به‌صورت عمده خرید می‌کنند و خرید عمده قطعا در کاهش قیمت زیرشیرینگی‌ها موثر است. از عوامل موثر در قیمت کفی لبنی می‌توان به برند تولید‌‌کننده، حجم خرید و سایز و اندازه کفی‌ها اشاره کرد. ضمن این که قیمت زیره‌های پلاستیکی با زیره‌های پلاستیکی متفاوت است. هر چند زیرشیرینگی‌ها قیمت ارزانی دارند، اما خرید کلی آن‌ها در هزینه‌های جاری شرکت‌ها تفاوت بارزی ایجاد می‌کند. به‌همین‌خاطر وقتی به‌دنبال خرید این محصولات هستید، باید در درجه اول به کیفیت آن‌ها توجه کنید. به‌عبارتی باید محصول باکیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید. به‌همین‌خاطر توصیه می‌شود از یک شرکت معتبر خرید کنید.

images_1660243709.jpg

جمع‌‌‌‌‌‌بندی

این روزها با گسترش صنایع غذایی و سایر صنایع تولیدی، صنعت بسته‌‌‌‌‌‌بندی بیشتر از قبل مورد توجه است. بسته‌‌‌‌‌‌بندی به‌صورت شیرینگ سال‌های زیادی است که مورد استفاده می‌گیرد و حتما بارها نمونه‌هایی از این نوع بسته‌‌‌‌‌‌بندی را مشاهده کرده‌اید. پک‌های آب معدنی و نوشابه نمونه‌هایی از بسته‌‌‌‌‌‌بندی شیرینگ هستند. امروزه در تمام خطوط تولید محصولات لبنی از سینی شیرینگ استفاده می‌شود. به‌این‌صورت که محصولات لبنی داخل سینی بسته بندی قرار گرفته و با نایلون شیرینگ وکیوم می‌شوند. هرچه کیفیت زیره‌ها بیشتر باشد، آسیب کمتری به ظروف لبنیات و غیره وارد می‌شود؛ ازاین‌رو لازم است که در خرید این محصولات قبل از هر چیزی مرغوبیت آن‌ها را در اولویت قرار دهید. حتی اگر شناختی نسبت به کیفیت این زیره‌ها و اندازه آن‌ها ندارید، سعی کنید از یک شرکت معتبر آن‌ها را خریداری کنید.

جهت مشاهده محصولات و اطلاع از نحوه خرید و قیمت سینی شیرینگ به وب سایت تکتا بافت باختر به نشانی اینترنتی https://www.taktabaft.com/fa/ مراجعه کنید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا