امور زیربناییتعاون و اشتغال

مشکلات کارگری باید با مدارا و عقلانیت رفع شود

اراک- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مشکلات کارگری باید با مدارا و عقلانیت رفع شود و چاره اندیشی به صورتی انجام پذیرد که بعدا دچار خدشه و تبعات نامطلوب نباشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی ربیعی صبح چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: امیدواریم و تلاش داریم که مسائل و مشکلات کارگری صنایع شهر اراک به زودی برطرف شود و باید بدانیم ریشه برخی از این مشکلات به سال های قبل بازمی گردد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: برخی تصمیماتی که در سال های قبل گرفته شده و می شد در آن زمان تصمیمات بهتری گرفت، این مسائل را به وجود آورده و امروز باید با عقلانیت این مشکلات را رفع کنیم.

ربیعی بیان کرد: باید درک متقابلی از هم داشته و به دنبال مقصر نباشیم، بلکه به حل اصولی مشکل فکر کنیم و مباحث حقوقی و احقاق حقوق بیت المال و کارگران نیز با پیگیری از طریق قوه قضاییه و دادگستری انجام خواهد شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: این شرکت ها سرمایه انباشته نظام هستند و باید پول هایی که از این شرکت ها در خارج از آنها صرف شده بازگردد اما این اقدامات بایستی با آرامش و مدارا  و حسن نیت انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان دولت وظیفه داریم مشکلات کارگران را رفع کنیم، چرا که بی دفاع ترین افراد هستند و نمی توانیم به صرف خصوصی بودن شرکت، کارگران را به حال خود رها کنیم چراکه خصوصی سازی آنها نیز توسط دولت انجام شده است.

در حال تکمیل…

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا