صنعت، معدن، تجارت

رتبه ۲۵ ایران در سازمان بین المللی استاندارد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رتبه ۲۵ ایران در بین ۱۶۷ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) خوب است، اما راضی‌کننده نیست و لازم است ارتباطات بین‌المللی را عمیق‌تر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی اسلام‌پناه در جمع خبرنگاران، تقویت عضویت‌های بین المللی این سازمان را در منطقه و کسب سهم جمهوری اسلامی ایران در تجارت حلال را از برنامه‌های پیش روی این سازمان برشمرد و به اجلاسیه بین المللی که در شهریور امسال در ابوظبی امارات برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰ کشور درخواست انعقاد تفاهم‌نامه با جمهوری اسلامی ایران داشتند که این اتفاق در نوع خودش ارزشمند است.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران با توجه به مأموریت‌ها و وظایف در نوع خود سازمانی خاص است، با اشاره به برنامه‌ریزی های انجام شده در هفته استاندارد گفت: کانون این هفته روز جهانی استاندارد است که با همراهی و همکاری رسانه به صورت دقیق و بنیادی برگزار کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، تدوین استانداردهای مربوط به رسانه و وظایف خبرنگاری را نیاز جامعه خبری دانست و گفت: استانداردها می‌تواند برخی از خلاءهای اعتمادی را تا حدودی جبران کند.

وی، از خبرنگاران به عنوان همکاران دغدغه مند سازمان استاندارد در مطالبه اجتماعی یاد کرد.

اسلام پناه اظهار کرد: خواسته‌های مردم توسط رسانه به عنوان مطالبه اجتماعی مطرح می‌شود و سازمان ملی استاندارد ایران طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به وظایف حاکمیتی خود در پاسخ به مطالبات عمل می‌کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رتبه ۲۵ ایران در بین ۱۶۷ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) خوب است، اما راضی‌کننده نیست و لازم است ارتباطات بین‌المللی را عمیق‌تر کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا