بورسبورس اوراق

شاخص هم‌وزن افت کمتری به نسب شاخص کل ثبت کرد

در جریان معاملات امروز، یکشنبه، ۲۳ اَمرداد، شاخص هم‌وزن با ۴۳۶ واحد کاهش (۰.۱۱ درصد) به رقم ۳۹۵ هزار و ۴۴۷ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۳ هزار و ۴۴۷ واحدی (۰.۲۴ درصد) به یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید.


به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، در جریان دومین روز کاری هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۶۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۳ هزار و ۶۳۷ معامله به ارزش ۷ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فرآورده‌های نفتی با ۲۶ هزار و ۶۰۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۶۵ معامله به ارزش یک هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۰ هزار و ۸۵ معامله به ارزش یک هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۵ هزار و ۲۸۳ معامله به ارزش یک هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی شازند با ۴۳۹ واحد، شرکت سایپا با ۴۲۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۴۰۳ واحد، شرکت ایران خودرو با ۳۷۵ واحد و شرکت پالایش نفت تهران با واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۷۴۱ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۶۴۵ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۶۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۱۸ واحد و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۳۶۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۳ اَمرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۵۹.۳۵ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۲۰۵ واحد رسید.

همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۹ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۴ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳.۷ واحد، شرکت کلر پارس با ۱.۰۷ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۰.۸۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پالایش نفت شیراز با ۴.۷۹ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۴.۷ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۴.۲۹ واحد، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۴ واحد و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۳.۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا