انرژی

تعیین اعضای هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از پروژه‌های انتقال آب بین حوزه‌ای

عکس: آرشیو

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از تعیین اعضای هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از پروژه‌های انتقال آب بین حوزه‌ای خبر داد.

همچنین بخوانید

ذبیح‌الله اعظمی در گفت‌وگو با ایسنا به ارایه جزئیاتی از جلسه روز یکشنبه ۲۳مرداد ۱۴۰۱ کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: در این جلسه اعضای هیئت رئیس تحقیق و تفحص از پروژه‌های انتقال آب بین حوزه‌ای مشخص شدند.

وی افزود: بر این اساس امیرقلی جعفری بروجنی نماینده بروجن به عنوان رئیس، جلیل مختار نماینده آبادان و منصور علی زارعی نماینده ساری به عنوان نواب رئیس و خانم سمیه رفیعی نماینده تهران به عنوان دبیر هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از پروژه‌های انتقال آب بین حوزه‌ای تعیین شدند.
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره مسایل و مشکلات کشاورزان و چالش‌های مربوطه و ورود شرکتهای دانش‌بنیان و اقتصادی بودن کشاورزی مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گفته اعظمی، چالش‌های مربوط به آب، ارتباط بین کشاورزی و آمایش سرزمینی، باقی ماندن روستاییان در روستاها و ایجاد جاذبه در این زمینه، افزایش تولید و بهبود عملکرد در همه حوزه‌های کشاورزی از جمله سرفصل‌های گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است.

وی گفت: در جلسه امروز مقرر شد مجدداً کمیسیون کشاورزی، مرکز پژوهش‌های مجلس به علاوه بخش اجرایی دولت در نشستی راهکارهای اجرایی حل مشکلات احصا شده  در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را پیدا کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز گزارش عملکرد معاونت دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست نیز مورد رسیدگی قرار گرفت. موضوع کنوانسیون مارپل و آلودگی دریاها و وضعیت تالاب‌ها، آلودگی‌های زیست محیطی آب شیرین‌کن‌های داخلی و خارجی موجود در کشورهای همسایه و همچنین احکام و قوانین روی زمین مانده در حوزه محیط زیست و دلایل کاهش مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست از جمله سرفصل‌هایی بود که در جلسه امروز کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا