بانکبانک و بیمه

رشد درآمد عملیاتی “وپاسار” در گزارش تیرماه۱۴۰۱

بانک پاسارگاد با نماد “وپاسار” از گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با سرمایه ثبت شده ۱۳۱ هزار میلیارد ریال در بورس تهران توانست تیرماه‌۱۴۰۱ را با ترازی مثبت از مجموع درآمد عملیاتی به دست آورد به‌طوری که از تسهیلات اعطایی، درآمد ۲۸درصدی نسبت به سه ماهه سال جاری کسب نموده است.

به گزارش نبض بورس، بانک پاسارگاد در گزارش منتشرشده خود در کدال، در تاریخ ۵‌ اَمرداد ۱۴۰۱، درآمد محقق شده خود حاصل از مجموع سپرده‌گذاری‌ها، تسهیلات اعطایی، درآمد کارمزدها و اوراق بدهی را اعلام کرد که ارقام گزارش شده نشان از درآمدی مثبت در بازده زمانی تیرماه را نشان می‌دهد.

گزارش منتشر شده، درآمد تسهیلات اعطایی تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ در مقایسه با پایان سه ماهه امسال، رشدی ۲۸درصدی دارد و درآمد سه ماهه رقمی معادل ۱۲.۳۵۵ میلیارد تومان اعلام می شود. با این ارقام اعلامی، مجموع درآمد پاسارگاد از تسهیلات اعطایی در ۴ ماهه ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۵.۸۳۱ میلیارد تومان است.

وضعیت تسهیلات اعطایی مربوط به تسهیلات ارزی، قرض‌الحسنه، مضاربه، جعاله، اجاره به شرط تملیک، مشارکت مدنی و سایر تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد به متقاضیان خود بوده که از مجموع این تسهیلات اعطایی در ۴ ماهه سال ۱۴۰۱ رقم ۱۵.۸۳۱ میلیارد تومان کسب شده است.

همچنین در گزارش عملکرد یک ماهه پاسارگاد آمده است که درآمد حاصل از سپرده‌گذاری‌ها رشدی ۱۵درصدی در بازه یک ماهه تیرماه نسبت به سه ماهه قبل خود دارد. ارقام اعلام شده حاکی است تا پایان تیرماه۱۴۰۱ بانک پاسارگاد از سپرده‌گذاری‌ها درآمدی حدود ۵۱۰ میلیارد تومان کسب کرده است که این رقم در سه ماهه امسال ۴۴۲ میلیارد تومان گزارش می‌شود.

جمع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بانک پاسارگاد از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه‌۱۴۰۱ نزدیک به ۸۲۴ میلیارد تومان، سپرده‌های کوتاه مدت ویژه ۲ میلیارد تومان، سپرده‌های بلندمدت یکساله ۱.۱۲۴ میلیارد تومان، سپرده‌های بلندمدت دو ساله ۹.۴۲۴ میلیارد تومان و سپرده‌های بلندمدت پنچ ساله ۳ میلیارد تومان گزارش شده‌است.

درآمد حاصل از کارمزدها نیز رشد ۴۳درصدی در عملکرد یک ماهه نسبت به سه ماهه سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد؛ این ارقام تا پایان تیرماه برای درآمد ناشی از کارمزدها ۸۸۴ میلیارد تومان بوده در حالی‌که سه ماهه اول امسال ۶۱۷ میلیارد تومان اعلام می‌شود.

همچنین درآمد حاصل از اوراق بدهی در بانک پاسارگاد نیز ترازی مثبت در طی تیرماه از خود نشان می‌دهد که این درصد در مقایسه با ماه‌های سال جاری رشد درآمدی ۱۸درصدی دارد. رقم ۲۱۷ میلیارد تومان اوراق بدهی تا پایان تیرماه سال جاری در گزارش عملکرد پاسارگاد درحالی منتشر می شود که این رقم در سه ماهه امسال ۱۸۳ میلیارد تومان اعلام شده بود.

قابل ذکر است که خالص سرمایه‌گذاری اوراق بدهی (اوراق بهادار دولتی) در بانک پاسارگاد در یک ماهه تیر ۱۴۰۱ نزدیک به ۷۴۱ میلیارد تومان گزارش می شود که درآمد حاصل از این اوراق برای بانک ۳۳ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا