بورسبورس اوراق

کسب رتبه علمی «الف»؛ دستاورد علمی «فصلنامه بورس اوراق بهادار»

«فصلنامه بورس اوراق بهادار» با تلاش مدیران و اعضای هیأت تحریریه، موفق به کسب رتبه علمی «الف» در ارزیابی سال ۱۴۰۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد. کسب این رتبه علمی، دستاوردی مهم در اثبات چهره علمی سازمان بورس و اوراق بهادار افزون بر ماهیت نظارتی و عملیاتی آن به‌ شمار می‌رود.


مدیر مسئول فصلنامه بورس اوراق بهادار، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، این فصلنامه را نشریه‌ای علمی ـ پژوهشی به صاحب امتیازی سازمان بورس و اوراق بهادار برشمرد و اظهار کرد: «فصلنامه بورس اوراق بهادار» فعالیت خود را با هدف توسعه دانش مالی کشور و شناسایی مسائل بازار سرمایه، از سال ۱۳۸۷ آغاز کرد و تاکنون ۵۷ شماره از آن به چاپ رسیده است.

مهرداد عاصی با بیان نقش قابل ملاحظه پژوهش‌های انجام شده در حوزه بازار سرمایه کشور به‌ منظور تدوین سیاستهای آتی بازار سرمایه از نگاه سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: در همین راستا، این سازمان حمایت از تحقیقات تخصصی در زمینه‌های مالی، حسابداری، اقتصاد، حقوق مالی، مالی اسلامی و کاربرد IT در بازار سرمایه را در مرکز توجه علمی و پژوهشی خود قرار داده است. همچنین، استفاده بهینه و مناسب از نتایج این پژوهش‌ها در تهیه و تدوین قوانین و مقررات و نیز پیشبرد هر چه بهتر برنامه‌ها و اهداف سازمان بورس از دیگر اهداف این سازمان است که انتشار این فصلنامه علمی یکی از دست‌آوردهای این سیاست برشمرده می‌شود.

او فصلنامه بورس اوراق بهادار را یکی از منابع معتبر علمی برشمرد و اذعان کرد: گستردگی فعالیت‌های این نشریه و اعتبار آن نزد مجامع علمی، دانشگاه‌ها، مؤسسات و پژوهشکده‌های تحقیقاتی، پژوهشگران داخلی و خارجی بعنوان یک منبع معتبر علمی، از مهمترین ویژگی‌های این نشریه به‌ شمار می‌رود.

مدیر مسئول فصلنامه بورس اوراق بهادار تصریح کرد: در حال حاضر، این نشریه با توجه به علاقمندی و حمایت‌های همه جانبه اعضای هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مراحل تکامل و پیشرفت خود را به‌عنوان تنها نشریه علمی و تخصصی بازار سرمایه کشور با سرعت طی می‌کند.

او ادامه داد: این فصلنامه با تلاش مدیران و اعضای هیأت تحریریه، موفق به کسب رتبه علمی «الف» در ارزیابی سال ۱۴۰۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد. کسب این رتبه علمی، دستاوردی مهم در اثبات چهره علمی سازمان بورس و اوراق بهادار افزون بر ماهیت نظارتی و عملیاتی آن به‌ شمار می‌رود.

عاصی ارزیابی را بخش جدایی‎ناپذیر از نظام علمی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه نشریات در عصر جهانی شدن، لزوم انجام ارزیابی کمی و کیفی وبگاه نشریات، به صورت دوره ای به منظور شناخت نقاط قوت و ضعف و ارتقاء جایگاه علمی کشور ضروری به نظر می‌رسد؛ چرا که کمیت و کیفیت نشریات علمی در سطح وب، نشانگر رشد دانش در سطح ملی و بین المللی است و به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه جوامع در نظر گرفته می‌شود.

او در انتهای گفت‌وگوی خود با «سنا» عنوان کرد: «فصلنامه بورس اوراق بهادار» از تمامی پژوهشگران و صاحبان قلم و فعالان بازار سرمایه به‌ منظور همکاری در ارائه نتایج تحقیقات و داوری مقالات استقبال نموده و امید می‌رود با انتقادات سازنده و نظرات علمی فعالان بازار سرمایه، این فصلنامه در مسیر خود با صلابت بیشتری گام بردارد.

یادآور می‌شود؛ تارنمای الکترونیک «فصلنامه بورس اوراق بهادار» به آدرس journal.seo.ir قابل دسترسی و استناد پژوهشگران و فعالان بازار سرمایه است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا