اقتصاد کلان

کدام کشورها بیشترین اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارند؟

ژاپن با حدود ۱.۲ تریلیون دلار بزرگترین دارنده اوراق بهادار دولتی ایالات‌متحده در ژوئن امسال باقی ماند و پس از آن چین و انگلیس در رده‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از اکونومیک، سرمایه‌گذاری روسیه در اوراق بهادار دولتی ایالات‌متحده در ماه ژوئن کمی بیش از دو میلیارد دلار بود.

بر اساس پرونده‌های منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده، سرمایه‌گذاری روسیه در اوراق بهادار دولتی ایالات‌متحده در ماه ژوئن در مقایسه با ماه قبل از آن تقریبا ثابت بود و به ۲.۰۰۵ میلیارد دلار یعنی یک میلیون دلار افزایش رسید.

در ماه فوریه این سرمایه‌گذاری‌ها ۳.۷۵۳ میلیارد دلار، در ماه‌های مارس و آوریل ۲.۰۰۳ میلیارد دلار و در ماه مه به میزان ۲.۰۰۴ میلیارد دلار برآورد شد.

اوراق قرضه بلندمدت در ماه ژوئن به چهار میلیون دلار رسید (یک میلیون دلار بیشتر از ماه مه)، در حالی که اوراق قرضه کوتاه‌مدت معادل ۲.۰۰۱ میلیارد دلار بود.

روسیه در بهار ۲۰۱۸ کاهش شدید سرمایه‌گذاری در بدهی عمومی ایالات‌متحده را آغاز کرد. این سرمایه‌گذاری به ویژه در آوریل ۲۰۱۸ از ۹۶ میلیارد دلار به ۴۸.۷ میلیارد دلار و در ماه مه به ۱۴.۹ میلیارد دلار کاهش یافت.

ژاپن با حدود ۱.۲ تریلیون دلار بزرگترین دارنده اوراق بهادار دولتی ایالات‌متحده در ژوئن امسال باقی ماند و پس از آن چین با ۹۶۷.۸ میلیارد دلار و انگلیس با ۶۱۵.۴ میلیارد دلار قرار دارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا