امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

یک هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران اردبیل پرداخت شد

اردبیل- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان اردبیل تا به امروز پرداخت شده است و پرداخت مابقی معوقات اولویت است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی نوبخت شامگاه سه شنبه در دیدار با معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: یک هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان اردبیل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۹ هزار تن گندم از کشاورزان اردبیلی خریداری شد، گفت: قیمت خرید تضمینی در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش بسیار خوبی داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس آمار جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۶۰ هزار تن گندم از گندم کاران استان به صورت تضمینی خریداری شود.

نوبخت ادامه داد: ۴۴ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و سیلوهای بخش خصوصی و مباشر، جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل از هر لحاظ تجهیز و در حال خرید تضمینی هستند.

وی افزود: در صورت نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه، گندم نگهداری شده قاچاق محسوب شده و علاوه بر مصادره محصول انبار شده به نفع دولت و صاحب آن به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: کشاورزان نباید نگران پرداخت بهای گندم تحویلی به مراکز خرید باشند چرا که به تدریج و با اولویت ارائه گندم به مراکز خرید و سیلوها پرداخت مطالبات گندم‌کاران به صورت کشوری در حال انجام است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا