انرژی

۷۵ درصد کارکنان "فجر جم" بومی هستند

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: طبق تعهد وزارت نفت باید ۵۰ درصد نیروها بومی باشد اما ۷۵ درصد کارکنان این شرکت بومی هستند.

وی رویکرد شرکت پالایشگاه گاز فجر جم را در استفاده از مدیران بومی اعلام و عنوان کرد: حقوق کارگران ارکان ثالث امسال ۵۰ درصد افزایش داشته است، همزمانی پرداخت حقوق کارگران و پرسنل رسمی شرکت، یکی بودن نوع و محل سرو غذا و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل انجام شده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم با بیان اینکه طبق تعهد وزارت نفت باید ۵۰ درصد نیروها بومی باشد اما ۷۵ درصد نیروهای این شرکت بومی هستند، اضافه کرد: ۹۰۰ نفر در پالایشگاه گاز فجر جم فعالیت می‌کنند و ۱۸۰۰ نفر نیز در ارکان ثالث این شرکت مشغول بکار هستند.

سرمایه گذاری ۳۷۳ میلیارد تومانی در سد باغان 

سید محمد مهدی هاشمی مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: انتقال آب از خلیج فارس و احداث سد باغان دو اقدام مهم شرکت پالایش گاز فجر جم در راستای تامین آب منطقه است.

وی بابیان اینکه جم تنها شهرستان استان بوشهر است و آب مورد نیاز آن برای شور کشاورزی و صنعت از دل زمین تامین می شود، اضافه کرد: کمبود آب طی سال‌های گذشته احداث سد باغان را ضروری کرده است عملیات اجرایی زیرساخت سد باغان سال ۹۳ و شروع ساخت بدنه سد از چند سال پیش آغاز شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم یادآور شد: سد باغان از نوع بتنی غلتکی با ارتفاع ۵۶ متر و طول تاج ۳۱۰ متر، عرض تاج ۸ و عرض پی ۵۴ متر، ۳۲ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد. حجم آب تنظیمی آن ۱۶ میلیون مترمکعب است و برای تامین آب آشامیدنی صنعت کشاورزی و حق آبه زیست محیطی ارتفاع سیستم انحراف آب این سد شامل فراز بند گالری انحراف آب و دایک جانبی به ۳۰ متر می رسد انتظار می رود این پروژه در پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

هاشمی بیان کرد: طبق قانون صنایع در جهان حق برداشت ۲هزار و ۵۰۰ متر مکعب از سفره‌های آب زیر زمینی را دارند که سهم صنعت نسبت به کشاورزی ناچیز است و امیدواریم با بهره برداری از سد سرچشمه باغان در امسال، استفاده از آب‌های زیر زمینی از سوی این شرکت به صفر برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل اجرای سد سرچشمه باغان علاوه بر مبلغ ۱۵۸ میلیارد تومان که از سوی شرکت پالایش گاز فجر جم در سال های گذشته تاکنون پرداخت شده است، ۲۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز محسوب شده و به زودی این مبلغ در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم بیان کرد: در مجموعه شرکت پالایش گاز فجر جم ۳۷۳ میلیارد تومان برای اجرای و نهایی شدن سد باغان مشارکت داشته و خواهد داشت که حداقل نیمی از این مبلغ فراتر از قدرالسهمی است که در ابتدای این پروژه برای این شرکت تعریف شده بود.

تخصیص ۱۸۸ میلیارد تومان به بیمارستان توحید جم

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم بیان کرد: طی چند ماه گذشته تخصیص ۱۸۸ میلیارد تومان برای بازسازی و توسعه بیمارستان توحید جم به دنبال پیگیری های مستمر شرکت پالایش گاز فجر جم مبلغ ۱۸۸ میلیارد تومان برای طرح توسعه بیمارستان جم از سوی شرکت ملی گاز ایران تخصیص داده شد.

هاشمی بابیان اینکه قریب به ۹۰ درصد مردم شهرستان جم از خدمات درمانی و بهداشتی بیمارستان توحید جم استفاده می‌کنند، تاکید کرد: با توجه به قدمت این بیمارستان و مراجعین انبوهی که دارد تعمیر و توسعه آن یک ضرورت محسوب می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۹۰ هزار نفر خدمت در مراکز درمانی انجام شده و ارتقای سطح کیفی این خدمات در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم گفت: اعتبار پروژه بازسازی و توسعه بیمارستان توحید جم از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران و به دو مدت ۲۰ ما با نظارت پالایشگاه جم اجرا خواهد شد، به دنبال اجرای این پروژه ۱۵۵۰ متر مربع و زیر بنای فعلی مورد در بازسازی قرار خواهد گرفت و همچنین توسعه‌ای به میزان ۳۰۳۰ متر مربع نیز انجام خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: در این پروژه ۱۸۰۰ متر مربع ابنیه جدید برای افزایش فضای اتاق های عمل جراحی، آشپزخانه، غذاخوری، رختشویخانه و ساختمان بیماریهای واگیر احداث می شود. در نتیجه اجرای این طرح افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت اتاق های عمل جراحی افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه قلبی و زایشگاه و افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اورژانس و همراه قابلیت پذیرش بیماران نوزاد را شاهد خواهیم بود.

مشارکت در احداث پارک علم و فناوری و مرکز رشد

این مقام مسئول تصریح کرد: شرکت پالایش گاز فجر جم با بارک علم و فناوری خلیج فارس تفاهم نامه همکاری امضا کرده است و بر اساس این تفاهم نامه و در چارچوب مسئولیت های اجتماعی خود به احداث پارک علم و فناوری و مرکز رشد شهرستان جم کمک می‌کند.

اعتبار ۶۰ میلیاردی برای جاده پالایشگاه به جم

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم در خصوص پروژه جاده پالایشگاه به جم عنوان کرد: پروژه جاده پالایشگاه به جم، به دلیل پیچ و تاب های زیاد مسیر، فاز بندی شده است. کل پروژه به طول ۲۶کیلومتر در ۳ فاز تعریف شده است و از یک سال گذشته فاز اول به طول ۴ کیلومتر مورد بهره برداری کتما قرار گرفت. انتظار می‌رود تا پایان تابستان سال جاری عملیات اجرای فاز دوم پروژه به طول ۴ کیلومتر دیگر نیز به پایان برسد و مسیر کوتاه تر و ایمن تر شود.

هاشمی ادامه داد: عملیات اجرایی بخش دوم در فاز دوم پروژه نیز پس از رفع معارض و تامین اعتبار لازم ادامه یابد کل اعتبار این پروژه ۶۰ میلیارد تومان بوده است و ۲۵ میلیارد آن تاکنون جذب شده است

افتتاح اولین مرکز آموزش جوار کارگاهی صنعت گاز کشور

وی اظهار کرد: شرکت پالایش گاز فجر جم در راستای مسئولیت های اجتماعی مرکز آموزش جوار کارگاهی صنعت گاز کشور را در راستای توانمندسازی نیروی ماهر جویای کار در حوزه های مرتبط با صنعت گاز، ارتقای سطح مهارت و تامین صلاحیت حرفه‌ای شاغلین به بهره برداری رسانده است.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم افزود: مرکز آموزش جوار کارگاهی، مراکزی هستند که به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع تاسیس و راه اندازی می شوند و آموزش در آنها با نظارت و هدایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

هاشمی بیان کرد: راه اندازی مرکز آموزش جوار کارگاهی صنعت گاز کشور در شرکت پالایش گاز فجر جم فرصت بزرگی برای استان بوشهر خواهد بود تا بتواند متناسب با نیاز صنعت به توانمندی نیروهای ماهر در استان کمک کند، این مرکز به دنبال تفاهم نامه همکاری شرکت پالایش گاز فجر جم و آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ایجاد شده است.

فجر جم از کم آلاینده‌ترین صنایع زیست محیطی

وی با اشاره به توسعه میادین پیرامونی شرکت پالایشگاه گاز فجر جم گفت: ظرفیت تولیدی این شرکت طبق طراحی اولیه  ۸۰میلیون متر مکعب بوده است که با افزایش به ۱۱۰ میلیون متر مکعب رسیده و در شرایط خاص تا ۱۱۵ میلیون متر مکعب تولید خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم با اشاره به اینکه این پالایشگاه یکی از کم آلاینده‌ترین صنایع زیست محیطی هست، بیان کرد: مشعل های‌مان را به حداقل رسانده‌ایم و برخی از دستگاه‌های مهم ما از قبیل آنالیزرهای بر خط و پالایش آلایندگی مدرن هستند که این دستگاه‌ها ظرفیت مناسبی برای استفاده شرکت‌های دانش بنیان است.

هاشمی خاطر نشان کرد: در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در مجموع امسال ۵۰۰ میلیارد تومان تزریق خواهد داشت و برای سال آینده درخواست تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های خرد مسئولیت‌های اجحتماعی را داریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا