صنعت، معدن، تجارت

۲۷۶ واحد تولیدی در نواحی صنعتی خراسان رضوی راکد هستند

مشهد ـ مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۲۷۶ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راکد هستند، که رفع مشکلات آنها از طریق کلینیک کسب و کار در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جعفر فرشچی در نخستین نشست تخصصی کارگروه‌های کلینیک کسب و کار استان خراسان رضوی اظهار کرد: امسال هم حمایت از صنعتگران در چارچوب برنامه‌های اقتصادی و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری ادامه می‌یابد و تمام توان ما در تولید و اشتغال بیشتر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی اجرا و انجام می‌شود.

همچنین بخوانید

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: کلینیک کسب و کار خراسان رضوی از مشاوران مجرب و متخصص و اساتید دانشگاهی تشکیل شده و پیگیر احصا و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی به خصوص راکد و نیمه راکد است که از ظرفیت همه تشکلهای بخش خصوصی در این زمینه استفاده می‌شود.

وی افزایش بهره‌وری، احصا نیازهای بخش تولید، ایجاد تغییرات لازم برای افزایش رقابت پذیری در بازارهای داخلی و خارجی، نوسازی و بازسازی ساختار واحدها، خوداتکایی صاحبان صنایع و توانمندسازی واحدهای صنعتی و تولیدی را از اهداف کلینیک کسب و کار این استان برشمرد.

فرشچی گفت: این کلینیک با هدف خدمات رسانی تخصصی، آسیب شناسی و ارائه مشاوره تخصصی فنی به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌های صنعتی استان از سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرد و هم اینک ۹ کارگروه اصلی و بیش از ۳۰ مشاور تمام وقت و پاره وقت دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی را فروش و بازاریابی محصولات دانست و افزود: واحدهای تولیدی توان رقابت در بازارهای داخلی و صادراتی را دارند اما عدم تحقیق و شناخت مناسب برای نیازسنجی بازار باعث شده است تا نتوانند از بازارهای موجود بهره‌برداری مناسب را داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا