انرژی

چاه‌های پدافندی برای اسدآباد حفر می‌شود

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور از حفر چاه‌های پدافندی برای شهر اسدآباد خبر داد.

همچنین بخوانید

مجید آقازاده حبشی در سفر نیم روزه خود با دستور ویژه روز گذشته وزیر نیرو به اسدآباد، در حاشیه بازدید میدانی خود از محل حفر چاه جدید شماره ۲۳ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر به علت رانش خاک سه حلقه از چاه‌های آب شماره هشت، ۱۸ و ۲۰ شهر اسدآباد از مدار خارج شده که حتما برای این شهر به عنوان پدافند غیرعامل برای مدیریت پایدار منابع آبی در مواقع رانش چاه‌های پدافندی حفر خواهد شد تا شهروندان اسدآبادی با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن در حال حاضر حفر یک حلقه چاه جدید آب شرب در شهر اسدآباد در دست اجراست و در بازدید میدانی امروز خود دستور دادیم عمق حفر این چاه افزایش داشته باشد، افزود: یک حلقه چاه دیگر نیز توسط یکی از خیرین اسدآبادی قرار است حفر شود که پس از حفر آن این حلقه چاه به خاطر اقدام ارزنده این خیر اسدآبادی به نام پدر این خیر نامگذاری خواهد شد و حمایت لازم را  در حفر حلقه چاه مورد نظر از وی خواهیم داشت.

آقازاده حبشی در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی لازم و فنی در زمینه خطوط اصلی و اصلاح شبکه فرعی از منابع استانی بوده که فرماندار شهرستان باید تقبل کند و برای خطوط اصلی از محل تنش با توجه به نیاز  تعداد تجهیزات مورد نیاز را تامین خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این سفر با توجه به مسائل و مشکلات مطرح شده بررسی لازم برای رفع مشکلات شهرستان انجام شد، مطرح کرد: طی بررسی با توجه به اینکه جمعیت شهری اسدآباد در افق ۱۴۱۰ افزون بر ۷۵ هزار نفر پیش بینی شده برای تامین آب این تعداد جمعیت تصمیات لازم گرفته شد که حفاری چاه یکی از جمله این‌تصمیمات بود.

آقازاده حبشی همچنین با اشاره به اینکه برای توزیع بهینه فشار آب موظفیم فشار حداقل ۱.۴ دهم اتمسفر تا ۲.۶ دهم اتمسفر را تامین کنیم، خاطرنشان کرد: در بررسی میدانی انجام‌شده امروز از شهر اسدآباد در برخی از مناطق فشار آب بالا و برخی مناطق فشار آب پایین بود که باید حتما در رابطه با زون شهر بررسی لازم را انجام داده و تغییرات لازم را در زون بندی با توجه به تاسیساتی که وجود دارد، انجام دهیم تا فشار متعارف در تمام نقاط شهر اتفاق بیفتد.

وی در ادامه گفت: بحث تاسیسات آپارتمانی با توجه به آیین نامه ابلاغیه سازمان مدیریت برنامه ریزی باید درست طراحی شود که در شهر اسدآباد متاسفانه مشاهده شد که در برخی از آپارتمان ها از شبکه مستقیماً به صورت پمپاژ آب کشیده می‌شود و این امر موجب شده به همسایه همجوار آب نرسد و اتفاق ناگوار در شبکه رخ دهد.

آقازاده حبشی تصریح کرد: در این رابطه دستور حتمی داده شد مدیریت شهرستان پایش میدانی داشته و آپارتمان هایی که مستقیما از شبکه آب برداشت دارند  مدیریت شوند و تاسیسات داخلی خود را اصلاح کنند تا فشار را به مناطق مرتفع برسانیم.

وی یادآور شد: با این اقدام از اتفاقات متعدد شبکه، ترکیدگی ‌ها و تخریب آسفالت معابر جلوگیری شده و به دنبال آن هستیم هر چه سریع تر مشکلات شهرستان به نحو احسن مرتفع و از آب پایدار بهره‌مند شوند.

آقازاده حبشی در ادامه در رابطه با شبکه فاضلاب شهر اسدآباد هم گفت: علاوه بر بحث حل مشکل آب در حال حاضر ۳۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اسدآباد باقی مانده است که در این رابطه دو ظرفیت وجود دارد.

وی ظرفیت قانونی بند سه تبصره هشت قانون بودجه را یکی از ظرفیت‌ها دانست و افزود: این قانون به ما اجازه می دهد از محل فروش پساب صنعت تاسیسات و شبکه فاضلاب را ارتقاء و توسعه دهیم و امکانات جمع آوری و دفع فاضلاب را داشته باشیم.

آقازاده حبشی اضافه کرد: ظرفیت دوم در این رابطه در بحث مطالعاتی است که در زمینه الحاقیه شهر اسدآباد وجود دارد، همکاران آب و فاضلاب استان مطالعات را انجام داده و طرح فنی آن را نیز در تهران ما انجام می‌ دهیم و به مرحله ماده ۲۳ که اخذ ردیف اجرایی برای تامین اعتبارات است، با همکاری نماینده این اعتبار محقق می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این سفر نیم روزه معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور علاوه بر محل حفر چاه جدید شماره ۲۳، از وضعیت فشار آب مساکن مهر خیابان کاشانی و نیز شهرک یادگار امام(ره) بازدید میدانی به عمل آوردند. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا