بانکبانک و بیمه

تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار طلا و سکه

در معاملات پنجمین روز هفته، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز قبل، کاهش قیمت دارد.

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی اظهار داشت: در معاملات امروز بازار جهانی، بهای هر اونس طلا با افزایش ۱۳ دلاری نسبت به متوسط دیروز به ۱۷۵۲ دلار رسید. همچنین قیمت هر اونس نقره ۱۹ دلار و ۲۰ سنت بوده است.

وی افزود: بر خلاف افزایش قیمت جهانی طلا، امروز شاهد افت نرخ ارز در بازار بودیم و در نتیحه قیمت‌ها تحت تاثیر این دو عامل با نوسان کاهشی همراه بود.

به گونه‌ای که در بازار امروز (چهارشنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز قبل، کاهش قیمت دارد.

وی افزود: نیم سکه به رقم ۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۳۷۲ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۵۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۶۴۶ هزار تومان رسید.  

وی در پایان گفت: حباب سکه در دومین روز شهریورماه در محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا